Správy
Zo sveta
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom

Bez športových úspechov by to bolo nemožné. Slovák Peter Sagan patrí medzi najvýraznejšie postavy dnešnej svetovej cyklistiky. Vďaka svojmu talentu a tvrdej drine sa stal vo svojom športe majstrom. Aj preto je v reklamnom ponímaní už dávno svetový, nie iba slovenský.
Len pred pár dňami sa stal najlepšie plateným cyklistom planéty. Od budúcej sezóny si totiž Peter Sagan vo svojej novej stajni Bora-Argon 18 zarobí za rok na cyklistu astronomických 6 miliónov eur. Úradujúci majster sveta si musel po avizovanom odchode ruského mecenáša Olega Tiňkova z profesionálneho cyklošportu hľadať nový klub. Respektíve, hľadať...To je ako keby potreboval zohnať klub do ďalšej sezóny v NHL Sidney Crosby alebo Alexander Ovečkin. O záujemcov nebola núdza, riešila sa len finančná stránka veci.
Tiňkov ako informátor
Kam a za koľko zamieri od ročníka 2017 žilinský rodák, informoval širokú športovú verejnosť samotný Tiňkov.
„Peter Sagan už podpísal Bore, je to hotová vec. Dajú mu oveľa viac, ako som mu dával ja. U mňa mal ročne 4,5 milióna eur, oni mu ponúkli šesť. A potom, že ja preplácam jazdcov,“ netajil podrobnosti výstredný ruský boháč.
Časť platu by však mal Saganovi hradiť sponzor, ktorým je výrobca bicyklov – firma Specialized.
Slováci ho zbožňujú
O tom, že Sagan je najpopulárnejším športovcom pod Tatrami posledných rokov niet pochýb. Ako to však už pri našich najlepších športovcoch býva, na Slovensku sa zdržuje počas roka len veľmi málo. Fanúšikov však má vo vlasti státisíce.
Najviac to vidno najmä počas slávnej Tour de France, kde Slovák už po piatykrát v rade ovládol bodovaciu súťaž a rok čo rok si tak prisvojí cenný zelený dres.
(O Saganovej možnej „marketovateľnosti“ v ďalších sezónach sme písali už v minulosti: http://www.sportmanagement.sk/page/2/spravy/242/sprava/marketingovy-manazer-petra-sagana-marco-del-checcolo-tourminator-je-dnes-autorske-pravo/ )
Náš skvelý špurtér svojimi úspechmi tiež výrazne pomáha zvyšovať čítanosť športových článkov na tuzemských portáloch.
Ako ideálny príklad môže poslúžiť výber desiatky najčítanejších článkov denníka SME za posledný týždeň (od nedele 17. júla do nedele 24. júla), kde sa až 9 (!) z nich týka Tour de France a tým pádom vlastne aj priamo Sagana.
Aj priamo vo Francúzsku má náš cyklista počas konania „Starej dámy“ početný slovenský fanklub, ktorý ho vytrvalo a hlasito povzbudzuje. Veď aj samotní Saganovi súperi sa vyjadrili, že takých výborných priaznivcov nemá na Tour žiaden z jazdcov.
Vyše 800-tisíc
A popularita na sociálnych sieťach? Aj tu hrá Slovák „prvú ligu“, hoci ako sa Sagan sám vyjadril, svet technológií mu až tak blízky nie je. Pre úspech mimo trate je to však už dnes absolútna nevyhnutnosť.
Celej Tour de France dalo „like“ vyše 2,3 milióna fanúšikov.
(Iný článok na tému Tour: http://www.sportmanagement.sk/page/2/spravy/190/sprava/tour-de-france-tam-kde-miliony-lezia-na-cestach/ )
Sagana sleduje na Facebooku úctyhodný počet vyše 803-tisíc priaznivcov. Viac má z jazdcov iba Saganov tímový kolega , Španiel Alberto Contador (968-tisíc). Dokonca ani celkový víťaz tohtoročnej Tour – britský jazdec Chris Froome sa Saganovi v počte fanúšikov nemôže rovnať (449-tisíc).
Cyklista / Krajina | Tím / Krajina | Počet fanúšikov (Facebook) |
Alberto Contador | Tinkoff / ESP | 968-tisíc |
PETER SAGAN | Tinkoff / SVK | 803-tisíc |
Mark Cavendish | Dimension Data/ GBR | 581-tisíc |
Nairo Quintana | Movistar Team / COL | 576-tisíc |
Christopher Froome | Team Sky/ GBR | 449-tisíc |
Rui Costa | Lampre-Merida / POR | 396-tisíc |
Vincenzo Nibali | Astana Pro Team/ ITA | 389-tisíc |
Michal Kwiatkowski | Team Sky/ POL | 181-tisíc |
Marcel Kittel | Etixx-Quick-Step / GER | 154-tisíc |
Bauke Mollema | Trek-Segafredo / HOL | 105-tisíc |
Tabuľka: Popularita známych cyklistov na Facebooku. Zdroj: SportManagement
Viac o Petrovi Saganovi: http://www.petersagan.com/
Viac o Tour de France: http://www.letour.fr/us/
Viac o stajni Bora-Argon 18: http://www.bora-argon18.com/en
Viac o spoločnosti Specialized: https://www.specialized.com/sk/cs/
Martin Rendek
Najčítanejšie tento týždeň
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (76)
- Facebook marketing v Corgoň lige (64)
- KALEIDOSKOP TÝŽDŇA: Aj rok po fatálnej nehode zostávajú sponzori Schumacherovi verní (59)
- Návštevnosť hokejových štadiónov na Slovensku a v Česku (56)
- Športujúce mesto - Európsky týždeň športu (54)