Dnes je 20.04.2024, meniny oslavuje Marcel

Správy

Z domova

Marketingový manažér Petra Sagana Marco Del Checcolo: Tourminátor je dnes autorské právo

Sagan.jpg

Slovenský cyklista Peter Sagan je nielen mimoriadne úspešným pretekárom  tímu Cannondale, ale  stáva sa  aj jeho  výraznou marketingovou tvárou.  Saganov  marketingový manažér Talian Marco Del Checcolo  (na snímke)  v rozhovore pre sportmanagement. sk   tvrdí, že  Slovák  je výnimočnou osobnosťou, pričom  jeho vek a veľký talent sú kľúčovými hodnotami pre sponzoring.

Akú dôležitosť má pre Cannondale osoba Petra Sagana z komerčného  pohľadu?

„Peter je vychádzajúcou hviezdou globálneho športového  marketingu. Mladý a veľmi talentovaný. A to sú dve kľúčové hodnoty pre sponzoring.“

Slovenský cyklista má pred sebou skvelú budúcnosť a zároveň je aj garantom publicity. Aké sú vaše plány do budúcich rokov pri jeho podpore a naopak, čo vaše očakávania?

„Neponáhľame sa s výberom len jednej veľkej značky, ktorá by mala vplyv na jeho imidž a zároveň bola plne spätá s tímom, za ktorý preteká.  Z pohľadu práv sme radi, že kooperujeme s Citroënom, ktorý má silný komunikačný plán, vrátane televíznej komercie na Slovensku.“

Sagan predĺžil vlani zmluvu s Cannondale o ďalšie tri roky. Aké podmienky a bonusy garantuje pre pretekára?

„Môžem povedať, že je to dobrá zmluva. Ide o informácie dôverného charakteru,  a tak sa zainteresované strany dohodli, že ich nebudú zverejňovať.“

Ako by ste opísali postavenie Sagana v tíme v porovnaní s Ivanom Bassom?

„Peter je  súčasťou skvelého tímu, kde je ikonou Ivan Basso. Ivan je kapitán a Peter úplne rešpektuje svoju úlohu. Ich kalendár nie je zhodný: Peter bude mať svoje hlavné preteky v Európe, a samozrejme, očakáva, že bude štartovať na Tour de France. Ivan sa sústreďuje na Giro d´Italia.  Slovenský cyklista  je považovaný univerzálne za najcennejšieho pretekára novej generácie.  A v tíme sú okrem neho ďalší dvaja mladí  chlapci  - Moreno Moser a Elia Viviani, ktorí sú tiež schopní dosiahnuť veľa víťazstiev v tomto roku. Je to naozaj veľmi dobrý tím.“

 Čo sa týka prezentácie Cannondale Pro Cycling tímu, nový rok ste odštartovali vo veľkolepom, hollywoodskom štýle. Aké aktivity podobného charakteru plánujete počas roka?

„Predovšetkým to budú podujatia v spolupráci so Citroënom. A v prebiehajúcom roku diskutujeme o ,cool evente´ s O2.“

Čo znamená pre Cannondale  partnerstvo s Brixia Sport, ktoré vošlo do platnosti 1. januára 2013?

„Liquigas už nie je naším hlavným sponzorom po šiestich rokoch fantastickej práce. Cannondale si vytvára kalendár, kde sa spájajú športovci s marketingom a obchodnými očakávaniami. Cyklistika je globálny šport a z pohľadu biznisu príležitosti rastú.“

Sagan jazdí na perfektnom a  nie lacnom bicykli. Neobávate sa o jeho ,tátoša´,  vzhľadom na to, že slovenský jazdec je známy svojím agresívnym štýlom pretekania?

„Zamilovali sme sa do jeho štýlu. Isteže, Peter riskuje so svojím bicyklom, ale nikdy neprekračuje hraničné limity.“

Jeho zelené tričko sa počas vlaňajšej Tour de France  doslova vynímalo v pelotóne, a pochopiteľne, aj na televíznych obrazovkách. To je dobrý bonus pre reklamu a sponzora, nemyslíte?

„K tomu poviem iba toto: Tourminator je dnes copyright (autorské právo)!“

Avšak údajne sponzor nebol práve nadšený jeho extravagantnými oslavnými gestami v cieli (jeho pozdrav v štýle Forrest Gump a ďalšie...). Odporúčali ste mu zmeniť tieto maniere? Myslíte si, že sponzor ich môže vnímať negatívne?

„Osobnosť Petra je výnimočná. Ľudia majú radi jeho predstavenie a on chápe, že očakávajú ďalšie. Je to pekné, správne, zábavné. Absolútne žiaden problém v tom nevidím.“

Ako hodnotíte doterajšie vystúpenia Sagana v tomto roku? Napríklad jeho finiš v jednej z etáp na Tirreno-Adriatico, keď prešpurtoval Cavendisha, stál za to, čo poviete?

„Samozrejme. Jeho dve víťazstvá v etapách Tirreno-Adriatico vyvolali  obrovský záujem médií.“

 

Ladislav Harsányi


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...