Správy
Event Management
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
.jpg)
Ako si športovci môžu budovať značku, kde vziať peniaze na plnenie športových snov, ako sa venovať výchove mládeže či ako zvládnuť všetky náležitosti vyplývajúce zo zákona o športe. Aj o týchto témach bude reč na ďalšom ročníku odbornej konferencie Športový manažment, ktorú 21. septembra 2017 hostí x-bionic sphere v Šamoríne.
Zákon o športe vznikal ako nový nástroj efektívnejšieho riadenia a podpory športu. Ako ukázala prax, okrem pozitív priniesol aj množstvo otázok a výziev. V praxi ovplyvňuje riadenie klubov, športových zväzov aj organizáciu športových podujatí.
O tom, čo upravená legislatíva priniesla v realite, ako športovci zvládli implementáciu zákona, aké sú ďalšie plány a na čo všetko sa ešte musia pripraviť, sa bude hovoriť v úvodnom paneli, do ktorého prijali pozvanie Žaneta Surmajová z ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu, šéf atletického zväzu Peter Korčok, odborný garant zákona o športe Peter Sepeši a advokát Roman Šulhánek.
Zákon o športe bude témou aj v ďalšej časti dopoludňajšieho programu, v ktorej vystúpi hlavná kontrolórka športu Alica Fisterová. Priblíži pojem štatút prijímateľa verejných prostriedkov, ktorý je kľúčový z pohľadu financovania športu zo štátneho rozpočtu. Peter Hennel z Deloitte nadviaže tipmi pre športovcov a manažérov týkajúcimi sa daní a odvodov v kontexte novej legislatívy.
Na Športovom manažmente vystúpi aj úspešný hokejový tréner Ján Filc, ktorý slovenskú reprezentáciu priviedol k zlatým medailám na MS v roku 2002. Momentálne sa na hokejovom zväze venuje projektu Profil hráča 21. storočia, ktorého cieľom je zefektívniť výchovu mládeže a vrátiť slovenský hokej na miesta, kam patrí.
O svoje bohaté skúsenosti sa podelí aj výkonný riaditeľ košického Medzinárodného maratónu mieru Branislav Koniar, ktorý priblíži, ako sa v slovenských podmienkach organizuje svetové podujatie a prečo mu nestačí iba tradícia a dobré meno.
O päťročnom pôsobení hokejového Slovana v KHL bude hovoriť generálny manažér klubu Patrik Ziman. Čo slovenskému klubu prináša účasť medzi ruskými gigantmi a kde na to vziať? O tom, ako sa získavajú sponzori a ako si vďaka tomu možno plniť športové sny, bude hovoriť aj ďalší úspešný slovenský športovec Ivan Jakeš, ktorý sa na motocykli zúčastnil desaťkrát prestížnej Rely Dakar.
Jednou z tém Športového manažmentu bude aj marketing najvyššej domácej futbalovej súťaže, ktorá sa v posledných rokoch snaží o priazeň u partnerov i divákov množstvom projektov. Predstavitelia Únie ligových klubov Michal Mertinyák a Ivan Kozák porozprávajú, ktoré z nich majú priaznivý efekt a kadiaľ, naopak, cesta nevedie.
Samostatný blok bude na konferencii venovaný športovému marketingu. O tom, ako ho zmenila digitálna transformácia, bude hovoriť skúsená česká odborníčka Jana Nová.
Konzultant v športovom marketingu Roman Krajniak sa zameria na konkrétny kroky, ktoré v športe môžu viesť k biznisovému úspechu. Ani víťazstvá a medaily totiž neznamenajú automaticky záujem partnerov, treba sa oň pričiniť aj inak.
Že spolupráca značky a športovca môže byť dlhotrvajúca a prospešná pre obe strany, dokumentuje aj spojenie úspešnej slovenskej lyžiarky Veroniky Veléz-Zuzulovej a UNIQA poisťovne. Jej marketingová riaditeľa Silvia Vlasková priblíži, ako táto spolupráca funguje a ako z nej profituje samotná značka, ktorá sa rozhodla pre podporu športovca.
Spojenie športu a biznisu môže byť lákadlom aj po úspešnej kariére. Dôkazom je bývalý úspešný slovenský reprezentant v cestnej cyklistike Peter Velits. Po konci v cyklistickom sedle si dlhú prestávku nedal – pustil sa do budovania vlastného podnikania a dnes sa jeho značka cyklistického oblečenia predáva do celého sveta.
Odborným garantom podujatia Športový manažment je týždenník TREND. Aktuálny program a registrácia účastníkov na podujatie sú dostupné na odkaze www.TREND.sk/sport
Najčítanejšie tento týždeň
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (75)
- Facebook marketing v Corgoň lige (64)
- KALEIDOSKOP TÝŽDŇA: Aj rok po fatálnej nehode zostávajú sponzori Schumacherovi verní (59)
- Návštevnosť hokejových štadiónov na Slovensku a v Česku (55)
- Športujúce mesto - Európsky týždeň športu (54)