Dnes je 05.05.2024, meniny oslavuje Lesana/Lesia

Správy

Marketing a Média

Baseballový klub NY Mets sa dohodol s novým rozhlasovým partnerom

Mets.jpg

Hoci najslávnejšia baseballová liga sveta MLB (Major League Baseball) dopísala len pred pár dňami svoju záverečnú kapitolu, páni v oblekoch horlivo pracujú aj v posezónnom období zvanom ´offseason´. Najčerstvejším príkladom je partnerstvo medzi klubom New York Mets a miestnou rádio stanicou 710 WOR, ktorá patrí do portfólia mediálnej skupiny Clear Channel Media and Entertainment. Tento konglomerát vlastní len v samotnom New Yorku ďalších 5 rozhlasových staníc. 710 WOR tak získa exkluzívne vysielacie práva na všetky stretnutia NY Mets po dobu 5 rokov. Okrem štandardných ligových duelov zahŕňa vysielací balík tiež všetky tréningové, exhibičné, ako aj posezónne zápasy klubu z mestskej časti Queens. Nová zmluva prichádza v pravý čas, keďže v septembri vypršala platnosť kontraktu s dlhoročným vysielacím partnerom, ktorým bola stanica WFAN. Ide o príklad skutočnej vernosti, keďže WFAN sponzorovala Mets od spustenia svojho vysielania v roku 1987! Všetko však jedného dňa skončí. Hoci v prípade WFAN to je pravda len spolovice, keďže firma sa len presunula „o dom ďalej“ a bude spolupracovať s mestským rivalom NY Yankees. Celá situácia pripomína akýsi zamilovaný trojuholník, pričom „ohrdnutý mladší brat“ Mets si vcelku promptne našiel náhradu. Každopádne, konkurenční a treba povedať, že aj ďaleko slávnejší NY Yankees, zinkasujú od WFAN-u za 10-ročné partnerstvo veľmi pekných 175 miliónov $. Tažko povedať, či podobná suma priletí aj do klubovej pokladnice Mets, keďže finančné detaily transakcie zatiaľ na verejnosť nepresiakli. Rozhlasové/ rádiové vysielanie však tvorí integrálnu súčasť komunikačnej stratégie klubu zo štadióna Citi Field (t.j. NY Mets). Výkonný riaditeľ klubu Jeff Wilpon dokonca označil toto partnerstvo za ´prelomové´. Ako uviedol, dôvodom je predovšetkým „možnosť slúžiť našim verným fanúšikom, ako aj šanca prilákať novú generáciu priaznivcov vďaka ďalekosiahlemu pokrytiu koncernu Clear Channel. Tento široký vysielací dosah má tiež osloviť naše cieľové demografické skupiny naprieč newyorským trhom.“ Samotný Wilpon však zašiel ešte ďalej a priamo na tlačovej konferencii načrtol svoj vysnívaný scenár: „Táto dohoda prinesie razantnejšiu propagáciu klubu smerom k širšiemu publiku. Ďalšie pridané hodnoty sú príležitosťou, ako pozdvihnúť naše snaženie urobiť z Citi Field-u prémiový športový stánok v celej krajine.“

 Zvyšných 5 staníc konglomerátu Clear Channel bude takisto poskytovať pridané promo športovému subjektu. Samotná spolupráca má byť širokospektrálna a bude sa týkať tiež oblasti hudby či zábavy. V spoločnom vyhlásení sa píše, že oba strany sa budú usilovať o „zlepšenie zápasovej zábavy na domácich stretnutiach a spoločnými silami sa vynasnažia pozdvihnúť produkciu a propagáciu špičkových koncertov a festivalov na štadióne Citi Field.“

Samotní NY Mets patria k tradičným účastníkom MLB, veď klub bol založený už v roku 1962. V rámci úspešnosti však nepatrí medzi najúspešnejšie družstvá, keďže z ligového víťazstva (World Series) sa fanúšikovia tešili len v dvoch prípadoch (1969 & 1986). Magazín Forbes ohodnotil vo svojom rebríčku v marci tohto roku New York Mets ako 6. najhodnotnejší tím v 30-člennej lige. Hodnotu Mets vyčíslili redaktori na 811 miliónov  $.  

Martin Rendek

 

Viac o New Yorku Mets: http://newyork.mets.mlb.com/index.jsp?c_id=nym

Viac o rádio stanici 710 WOR: http://www.wor710.com/main.html

Viac o baseballovej profilige MLB:  http://mlb.mlb.com/home

Článok (rebríček) amerického magazínu Forbes o hodnote klubov MLB z marca roku 2013: http://www.forbes.com/sites/mikeozanian/2013/03/27/baseball-team-valuations-2013-yankees-on-top-at-2-3-billion/

 

 

 

 

  


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!