Správy
Brands
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Predstavovanie nových akvizícií Bayernu München sa nezaobišlo bez prešľapu
Pred niekoľkými dňami sa uskutočnil už dlho avizovaný prestup 22-násobného nemeckého reprezentanta Maria Götzeho. Predstavovanie tohto mladého, perspektívneho nemeckého futbalistu, ktorý len nedávno oslávil svoje 21. narodeniny, pobúrilo jedného zo sponzorov FC Bayern München. Mario totiž prišiel na tlačovú konferenciu oblečený v tričku značky Nike, ktorá ho ,,oblieka“. Po akcionároch spoločnosti Bayern München (81,8% akcií), Audi AG (9,1% acií), zvyšok akcií vlastní aj firma Adidas (9,1%) a to nemohlo zostať bez mediálnej odozvy.
Bola to len nešťastná náhoda alebo jeden z pokusov firmy Nike o ambush marketing? Prestup Maria Götzeho z Borussie Dortmund do Mníchova za 37 mil. € totiž nebolo jediné ,,nedopatrenie“, ktoré pri predstavovaní nastalo. Podobne aj menej medializovaná posila Jan Kirchhoff, ktorý prestúpil do Bayernu z 1. FSV Mainz 05 ako voľný hráč, sa nevyhol takémuto prestrelku. Rovnako ako Mario, prišiel na tlačovú konferenciu v tričku z logom firmy Nike, ktoré sa však počas fotenia snažil zakryť. Na obrázku nižšie je zobrazený outfit tohto hráča na rovnakej tlačovej konferencii. Tomuto hráčovi sa však podarilo logo Nike počas oficiálneho fotenia zakryť a tak svet obletela najmä fotka Maria.
Aj napriek okamžitým oficiálnym ospravedlneniam Bayernu München, podľa hovorcu firmy Adidas, Olivera Brüggena, fotky z tlačovej konferencie ich veľmi pobúrili a boli nútení verejne vyjadriť nespokojnosť. Tiež sa vyjadrili, že išlo o hrubé porušenie zmluvy. Naproti tomu tlačový hovorca Bayernu, Markus Horwick sa vyjadril slovami ,,nastal ruch a zhon a nikto si v ňom nič nevšimol, nepodarilo sa nám povšimnúť si tričko Maria. Veľmi to ľutujeme a nič podobné sa už opakovať nebude.“
Celé to uzavrel Götzeho agent Volker Struth, podľa ktorého firma Nike požiadala samotného hráča, aby si na túto akciu zobral tričko so symbolom Nike. Zvyšok už bolo nad rámec hráčovho vplyvu.
M. Götze tak dopomohol značke Nike, ktorá ho oblieka, upovedomiť verejnosť o svojej existencii. Avšak na druhej strane, už pri prvom kontakte s klubom sa mu podarilo naštrbiť vzťah klubu so značkou Adidas. Mário môže samozrejme aj naďalej nosiť oblečenie a obuv značky Nike, no musí sa vyhnúť oficiálnym akciám klubu, kde musí nosiť klubové oblečenie so značkou Adidas.
Milan Lajčin
Viac na: http://www.fcbayern.telekom.de/en/news/start/index.php
Najčítanejšie tento týždeň
- Akadémia Twente Enschede: Škola je rovnako dôležitá ako futbal! (92)
- Marketingový riaditeľ Slovana Milan Vajda: 'Dnes je slovanistom hádam každý' (91)
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (82)
- Najvtipnejšie priezviská športového sveta - PF 2014 (65)
- 5. ročník charitatívneho podujatia Hviezdy deťom priniesol rekordný finančný obnos (63)