Správy
Zo sveta
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Neymarovo tajomstvo sviežeho dychu
Brazílsky futbalový drahokam Neymar prežíva vskutku rušný týždeň. Po tom, čo v pondelok oznámil svetu svoje nové 5-ročné angažmán v FC Barcelona, uzavrel včera tento futbalista (celým menom Neymar da Silva Santos Júnior) aj komerčnú dohodu s globálnym výrobcom cukrovinkových bonbónov značky Mentos.
21-ročný útočník, ktorého transferová hodnota sa pohybuje na hranici € 50 miliónov patrí medzi najlukratívnejšie tváre na poli svetového športu a nie nadarmo ho odborné médiá radia do elitnej spoločnosti marketingovo najatraktívnejších športových celebrít. O talente šikovného Brazílčana sme písali už aj na stránkach SportManagementu:
Aktuálne partnerstvo Mentosu s Neymarom sa bude týkať len tamojšieho trhu, pričom hráčova podobizeň sa objaví na obaloch cukríkov po dobu nasledujúcich 2 rokov. Okrem iného sa Neymar tiež stane ústrednou postavou spotrebiteľskej súťaže s názvom ´Mentosbol´, keď spoločnosť Mentos rozdá medzi svojich zákazníkov 10 000 skákadiel (nazývané Pogo stick) a hlavnou výhrou bude automobil Volkswagen Beetle. Len pre zaujímavosť dodajme, že aj firma Volkswagen patrí medzi sponzorov brazílskeho reprezentanta. Samotný hráč prejavil radosť nad úspešnou finalizáciou novej zmluvy a ako dodal, sám patrí do početnej spotrebiteľskej rodiny. „Milujem bonbóny Mentos a aj preto som veľmi šťastný z tohoto partnerstva“, dodal. Voľbu spojiť korporátne meno s extravagantnou osobnosťou a vzorom mnohých mladých ľudí vysvetlila Elzilene de Moraes –regionálna marketingová riaditeľka spoločnosti Mentos. „Neymar Júnior je presne ten typ športovca, ktorého každý zbožňuje. Nechýba mu odvaha a schopnosť prekvapiť. Presne také isté atributý, aké sa snúbia aj v značke Mentos.“
Samozrejme, portfólio hráčovych sponzorov je poriadne široké a rozmanité. Okrem už spomínaných Mentosu a Volkswagenu spolupracuje Neymar medzi inými aj s firmami Red Bull, Unilever, Nike, Panasonic, Santander, Guaraná Antarctica či značkou parfémov Drakkar Noir.
Neymarova pôsobnosť však rozhodne nekončí pri sponzorských zmluvách a góloch v sieti súperov. Vo februári tohto roku uverejnil renomovaný americký magazín TIME na svojej titulnej strane práve ´Nového Pelého´, čo je veľkou poctou nielen pre športovcov, ale akúkoľvek globálnu osobnosť politickej, ekonomickej či vedeckej sféry. Neymar pre čitateľov v spomínanom článku približoval na príbehu svoje kariéry súčasnú ekonomickú situáciu v krajine. Na južnej pologuli a predovšetkým v Latinskej Amerike je Neymar božstvom. V Európe sila jeho mena ešte ani zďaleka nenaplnila svoj potenciál. Práve preto sa javí jeho presun na starý kontinent ako ideálny. Nielen z futbalového, ale aj ekonomického či reklamného hľadiska. Pokiaľ brazílsky supertalent v Barcelone vyslove nesklame, má reálnu šancu ísť v šľapajách svojich krajanov Ronalda a Ronaldinha. Navyše marketingovo by mohol dosiahnuť ešte viac ako spomínaní dvaja velikáni.
Martin Rendek
Viac o Neymarovi (oficiálny web): http://www.neymaroficial.com/nav/
Viac o súťaži Mentosbol: http://www.mentosbol.com.br/
Viac o magazíne TIME: http://www.time.com/time/
Najčítanejšie tento týždeň
- Akadémia Twente Enschede: Škola je rovnako dôležitá ako futbal! (103)
- Marketingový riaditeľ Slovana Milan Vajda: 'Dnes je slovanistom hádam každý' (91)
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (83)
- Najvtipnejšie priezviská športového sveta - PF 2014 (65)
- 5. ročník charitatívneho podujatia Hviezdy deťom priniesol rekordný finančný obnos (63)