Dnes je 18.05.2024, meniny oslavuje Viola

Správy

Zo sveta

Neymarovo tajomstvo sviežeho dychu

mentos_2.jpg

Brazílsky futbalový drahokam Neymar prežíva vskutku rušný týždeň. Po tom, čo v pondelok oznámil svetu svoje nové 5-ročné angažmán v FC Barcelona, uzavrel včera tento futbalista (celým menom Neymar da Silva Santos Júnior) aj komerčnú dohodu s globálnym výrobcom cukrovinkových bonbónov značky Mentos.

21-ročný útočník, ktorého transferová hodnota sa pohybuje na hranici € 50 miliónov patrí medzi najlukratívnejšie tváre na poli svetového športu a nie nadarmo ho odborné médiá radia do elitnej spoločnosti marketingovo najatraktívnejších športových celebrít. O talente šikovného Brazílčana sme písali už aj na stránkach SportManagementu:

http://www.sportmanagement.sk/page/2/spravy/157/sprava/najhodnotnejsim-mladym-futbalistom-nadalej-brazilcan-neymar/

Aktuálne partnerstvo Mentosu s Neymarom sa bude týkať len tamojšieho trhu, pričom hráčova podobizeň sa objaví na obaloch cukríkov po dobu nasledujúcich 2 rokov. Okrem iného sa Neymar tiež stane ústrednou postavou spotrebiteľskej súťaže s názvom ´Mentosbol´, keď spoločnosť Mentos rozdá medzi svojich zákazníkov 10 000 skákadiel (nazývané Pogo stick) a hlavnou výhrou bude automobil Volkswagen Beetle. Len pre zaujímavosť dodajme, že aj firma Volkswagen patrí medzi sponzorov brazílskeho reprezentanta. Samotný hráč prejavil radosť nad úspešnou finalizáciou novej zmluvy a ako dodal, sám patrí do početnej spotrebiteľskej rodiny. „Milujem bonbóny Mentos a aj preto som veľmi šťastný z tohoto partnerstva“, dodal. Voľbu spojiť korporátne meno s extravagantnou osobnosťou a vzorom mnohých mladých ľudí vysvetlila Elzilene de Moraes –regionálna marketingová riaditeľka spoločnosti Mentos. „Neymar Júnior je presne ten typ športovca, ktorého každý zbožňuje. Nechýba mu odvaha a schopnosť prekvapiť. Presne také isté atributý, aké sa snúbia aj v značke Mentos.“

Samozrejme, portfólio hráčovych sponzorov je poriadne široké a rozmanité. Okrem už spomínaných Mentosu a Volkswagenu spolupracuje Neymar medzi inými aj s firmami Red Bull, Unilever, Nike, Panasonic, Santander, Guaraná Antarctica či značkou parfémov Drakkar Noir.

Neymarova  pôsobnosť však rozhodne nekončí pri sponzorských zmluvách a góloch v sieti súperov. Vo februári tohto roku uverejnil renomovaný americký magazín TIME na svojej titulnej strane práve ´Nového Pelého´, čo je veľkou poctou nielen pre športovcov, ale akúkoľvek globálnu osobnosť politickej, ekonomickej či vedeckej sféry. Neymar pre čitateľov v spomínanom článku približoval na príbehu svoje kariéry súčasnú ekonomickú situáciu v krajine. Na južnej pologuli a predovšetkým v Latinskej Amerike je Neymar božstvom. V Európe sila jeho mena ešte ani zďaleka nenaplnila svoj potenciál. Práve preto sa javí jeho presun na starý kontinent ako ideálny. Nielen z futbalového, ale aj ekonomického či reklamného hľadiska. Pokiaľ brazílsky supertalent v Barcelone vyslove nesklame, má reálnu šancu ísť v šľapajách svojich krajanov Ronalda a Ronaldinha. Navyše marketingovo by mohol dosiahnuť ešte viac ako spomínaní dvaja velikáni.

 

Martin Rendek

 

Viac o Neymarovi (oficiálny web): http://www.neymaroficial.com/nav/ 

Viac o súťaži Mentosbol:    http://www.mentosbol.com.br/

Viac o magazíne TIME:   http://www.time.com/time/


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!