Správy
Zo sveta
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Ázijský futbal môže aj naďalej rátať s podporou Toyoty
Najväčšia ázijská automobilka Toyota sa chce aj naďalej výrazne sponzorsky angažovať v rozvoji futbalu na kontinente. Dôkazom týchto ambícií je najnovšia 4-ročná zmluva medzi automobilkou a Ázijskou futbalovou konfederáciou (AFC) v rámci programu AFC National Team Programme. Samotný program sa ešte intenzívnejšie zameria na podporu národných tímov v rámci asociácie.
Súčasťou tohto balíka sú najprestížnejšie reprezentačné akcie na kontinente t.j. Majstrovstvá Ázie (muži aj ženy), ako aj záverečné zápasy kvalifikácie na Majstrovstvá sveta 2014 v Brazílii, respektíve kvalifikácie na Letné olympijské hry 2016 v Rio de Janeiro. Priestor však dostanú aj mládežnícke top podniky (Majstrovstvá Ázie juniorov). Daná zmluva odráža dôveru Toyoty vo futbal, ako ideálny šport na komunikovanie značky na ázijskom trhu. Korene spolupráce medzi AFC a Toyotou siahajú do roku 2005. Pilotným projektom sa stal sponzoring Ázijskej Ligy Majstrov (AFC Champions League) , pričom táto spolupráca naďalej pretrváva. Toyota, ktorá sa v začiatkoch rozhodla staviť predovšetkým na klubovú sféru (AFC Club Programme), teraz vsádza na reprezentačnú kartu.
Hoci finančné podmienky dohody neboli zverejnené, prezident AFC Zhang Jilong prijal novú zmluvu s pochopiteľným potešením: „ Futbal v Ázii poskytuje v posledných rokoch svojim partnerom silné marketingové hodnoty a som si istý, že značka Toyota bude v rámci podujatí AFC prvotriedne komunikovaná. To firme pomôže aj pri získavaní nových zákazníkov. Toyota ukázala svoju vieru v klubový program, teraz je na rade balík určený národným tímom “.
Celú dohodu medzi AFC a Toyotou odborne zastrešila spoločnosť World Sports Group (WSG)- exkluzívny marketingový a mediálny partner AFC. Samotná spoločnosť WSG sa môže pýšiť titulom najsilnejšej šport marketingovej agentúry na území Ázie, pričom v rámci svojich 9 regionálnych pobočiek zamestnáva táto Singapurská firma vyše 150 stálych zamestnancov.
Martin Rendek
Viac o AFC: http://www.the-afc.com/en/index.php
Viac o automobilke Toyota: http://www.toyota.com/
Viac o agentúre World Sports Group: http://www.worldsportgroup.com/
Najčítanejšie tento týždeň
- Akadémia Twente Enschede: Škola je rovnako dôležitá ako futbal! (92)
- Marketingový riaditeľ Slovana Milan Vajda: 'Dnes je slovanistom hádam každý' (91)
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (81)
- Najvtipnejšie priezviská športového sveta - PF 2014 (65)
- 5. ročník charitatívneho podujatia Hviezdy deťom priniesol rekordný finančný obnos (63)