Dnes je 20.04.2024, meniny oslavuje Marcel

Správy

Brands

Betfair sa vezie na rastovej vlne stávkového biznisu

betfair2_2096063c.jpg

Britská stávková skupina Betfair zažíva, rovnako ako ďalšie konkurenčné firmy v odvetví, obdobie hojnosti. Samozrejme, na úkor nesprávnych tipov svojich zákazníkov.

Je to všeobecne platná rovnica, ktorá bude platiť vždy. O čo viac sa darí tipujúcim, o to menšie zisky plynú prevádzkovateľom stávkových hier. Oveľa pravdepodobnejšia je však druhá alternatíva, teda frustrácia, hnev a prázdne vrecká tipujúcich. Naproti tomu stojí úsmev na tvárach stávkových spoločností. Betfair je ďalšou z radu firiem, ktorých core business tvoria športové stávky a v druhom kvartáli si znova polepšila. A nejde pritom o žiaden nepatrný nárast. Veď druhý štvrťrok, ktorý skončil posledným októbrovým dňom, znamenal pre firmu o 22% vyššie tržby v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. Rečou čísel ide o sumu 119 miliónov £, pričom spoločnosť bola prekvapená a potešená zároveň nečakanou „zákazníckou aktivitou“.

Ešte lepšie ako počas MS

Niet sa čomu čudovať. Predsa len, predchádzajúci kvartál bol rozhodne silnejší z hľadiska ponuky veľkých športových eventov - potenciálnych stávkových udalostí. Futbalový šampionát v Brazílii, či tenisové Grand Slamy na parížskej antuke, respektíve londýnskej tráve. Taktiež cyklistické Tour de France alebo Giro d'Italia. Všetky tieto a mnohé ďalšie podujatia nenechali tipujúcich chladnými. Najväčšej pozornosti sa v prvom štvrťroku tešil brazílsky futbalový Mundial, čo potvrdil aj samotný výkonný riaditeľ spoločnosti Breon Corcoran. „Je pravdou, že v prvom štvrťroku sme dosiahli povzbudivé výsledky aj vďaka majstrovstvám sveta vo futbale. Naším cieľom v druhom kvartáli bolo udržať tento stav. A na naše prekvapenie tento rastúci trend pokračoval aj naďalej, keď pravidelnú aktivitu vyvíjalo až 30% našej klientskej základne. V kombinácii s priaznivými výsledkami športových podujatí bol výsledkom ďalší silný štvrťrok, ktorý len upevnil našu dôveru v naplnenie tohtoročných ambícií“ doplnil šéf vrchného managementu firmy. Betfair sa špecializuje na online stávky, kamenné pobočky by sme hľadali márne.

Veľa investovali, veľa dostali späť

Brazílsky šampionát bol však celkovo „zlatou baňou“ pre stávkové spoločnosti po celom svete. Tie ťažili hlavne z remízových rezultátov, vrátane nerozhodného stavu vo finálovom súboji. Veď napríklad najznámejšia britská stávková spoločnosť William Hill dosiahla v danom štvrťroku nárast tržieb o astronomických 89%! Na druhej strane, stávkové firmy investovali rekordne vysoké sumy do marketingových kampaní pred, ako aj počas trvania samotného turnaja. Napríklad spomínaný William Hill utratí v tomto roku na marketing sumu okolo 130 miliónov £.

Pre príklad netreba chodiť ďaleko. Stačí si len spomenúť, ako sa doslova predháňali počas reklamných blokov v rámci MS 2014 v Brazílii dve najväčšie slovenské stávkové spoločnosti. Raz darmo, stávkových spoločností sa žiadna kríza nedotkla, skôr naopak. 

Viac o spoločnosti Betfair: http://www.betfair.com/ 

Martin Rendek

      


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...