Dnes je 24.04.2024, meniny oslavuje Juraj

Správy

Event Management

KALEIDOSKOP TÝŽDŇA: Rozhodcovský sprej aj marketingovým hitom

Kaleidoskop.jpg

KALEIDOSKOP TÝŽDŇA: Zaujímavosti zo sveta športového marketingu

(11. august – 17. august 2014)

Chevrolet sa sťahuje z Európy, prečo potom zostáva na dresoch futbalistov Manchestru United? Ako sa chytili rozhodcovského spreja firmy? Prečo Usain Bolt uvažuje, že po skončení OH v Riu de Janeiro bude pretekať ešte rok navyše? Odpovede prináša náš kaleidoskop.

Chevrolet vycúva z Európy, na dresoch Manchestru United sa však bude vynímať

Americká automobilka General Motors síce oficiálne oznámila, že značku  Chevrolet do konca roka 2015 sťahuje z Európy, ale na dresoch klubu Manchestru United zostane ešte dlhé roky. Nápis Chevrolet pribudol na dresy „červených diablov“ od novej sezóny v rámci sedemročného kontraktu s automobilkou, ktorá za toto obdobie zaplatí klubu 559 miliónov dolárov. Opustenie európskeho trhu a tučný balík peňazí investovaný do Manchestru United sa na prvý pohľad zdá nelogickým krokom, ale Alan Betey, šéf globálnej značky Chevy, oponuje: „Nepodpísali sme zmluvu pre Európu, ale preto, lebo futbal je celosvetovým športom. Naše trhy sa rozširujú predovšetkým v Ázii a osobitne v Číne, preto sa zrodila táto zmluva.“ Štatistické údaje, ktoré poskytol výskumný ústav Kantar, jeho slová podčiarkujú. Na základe prieskumu v 39 krajinách, s 54 000 respondentmi,  má Manchester United po celom svete 650 miliónov fanúšikov, z ktorých polovica (325 miliónov) žije v Ázii a 108 miliónov priamo v Číne. Zápasy Premier League sa dostávajú na televízne obrazovky vo viac ako dvesto krajinách sveta. Pravda, Manchester United je populárny aj v Európe, kde mu fandí približne 90 miliónov futbalových priaznivcov.

Rozhodcovský sprej z MS vo futbale je aj marketingovým nástrojom

Sprej, ktorý na futbalových MS v Brazílii využívali rozhodcovia ako novinku pri označení miesta, kde sa má postaviť múr (respektíve, odkiaľ sa má realizovať priamy kop), sa v praxi ujal. A tak nájde svoje uplatnenie aj v ďalších súťažiach ako Liga majstrov, pričom zaviesť ho sa rozhodli aj vo viacerých európskych ligách – napríklad v anglickej Premier League i francúzskej Ligue 1. Niektoré spoločnosti sa novinky chytili aj z pohľadu reklamy, či marketingu. Napríklad Unibet pozval bývalého rozhodcu Dermota Gallaghera pred novým ročníkom anglickej Premier League, aby sprej otestoval priamo na londýnskej ulici. Video sa stretlo s veľkým úspechom, takže šlo o úspešný marketingový ťah. Pre svoju propagáciu  využil sprej aj dánsky pivovarnícky gigant Carlsberg.  Keďže v televíznych záberoch na MS vo futbale sa „sprejovací efekt“  objavil mnohokrát v záberoch a detailne sa prelínal s kopačkami hráčov, takejto reklame sa obzvlášť potešili Adidas, Puma či Nike. Rozhodcovskú penu, ktorá po pár sekundách zmizne a nepoškodí trávnik, využili v Argentíne aj tak, že na trh hodili penu na holenie s označením 9,15 Fair play (vzdialenosť múru od lopty pri priamom kope – pozn. red.). A tak sa zdá, že o marketingové práva na sprej bude ešte veľká bitka...

Bolt ešte po olympiáde v Riu pridá rok, nahovorili ho sponzori

Jamajská šprintérska superhviezda Usain Bolt mal pôvodne skončiť svoju mimoriadne úspešnú športovú kariéru po olympijských hrách 2016 v Rio de Janeiro. Zdá sa však, že svet sa môže na výkony fenomenálneho športovca tešiť ešte o rok dlhšie. „Myslím, že ešte rok pridám,“ povedal Jamajčan počas svojho pobytu v brazílskom Riu. A prezradil aj prečo: „Moji sponzori ma poprosili, aby som pokračoval do roku 2017.“  Tieto jeho slová prišli len dva týždne po tom, ako oznámil, že po najbližšej olympiáde s atletikou sekne. Teraz je pravdepodobné, že ak Boltovi vydrží zdravie a forma, tak okrem  olympiády v Riu (po nej bude mať 30 rokov), kde plánuje získať tri zlaté medaily, by o cenné kovy mal bojovať aj na MS v atletike v roku 2017. Tie sa uskutočnia v Londýne. Vo svojej zbierke má famózny atlét osem zlatých olympijských medailí a svetové rekordy drží na stovku i dvojstovku. Najnovšiemu vyhláseniu najrýchlejšieho muža planéty sa potešili nielen sponzori, ale aj jeho fanúšikovia. „Fanúšikovia mi dali jasne najavo, že sa im môj koniec nepáči,“ komentoval Bolt.

Ladislav Harsányi


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa