Dnes je 19.04.2024, meniny oslavuje Jela

Správy

Zo sveta

Kaleidoskop týždňa: Na futbal prišlo v USA takmer 110-tisíc ľudí

340760.0_standard_783.0.jpg

Ktoré futbalové tímy sa postarali o divácky rekord v USA? Aké sú najnovšie kopačky, ktoré bude obúvať Lionel Messi? Akú lukratívnu mediálnu zmluvu podpísal basketbalový klub Sacramento Kings?

KALEIDOSKOP TÝŽDŇA: Zaujímavosti zo sveta športového marketingu

(28. júl  – 3. august 2014)

Rekordná návšteva na futbale (neamerickom) v USA, napriek drahým lístkom

Toľko ľudí na futbale ešte v Spojených štátoch amerických nikdy nebolo. Európske veľkokluby Real Madrid a Manchester United (ten vyhral 3:1) si v Ann Arbor v americkom Michigane zmerali uplynulý víkend sily a pritiahli na štadión zvaný „The Big House“ nie menej ako 109 318 divákov. Doterajší americký divácky rekord pochádzal ešte z roku 1984, keď futbalový duel medzi Brazíliou a Francúzskom (finále OH) zažilo v Rose Bowl v Pasadene (Kalifornia) 101 799 fanúšikov. Lístky pri tom neboli na duel víťaza ostatného ročníka Ligy majstrov a rekordného anglického šampióna vôbec lacné – pohybovali sa od 147 dolárov vyššie a priemerná cena dosiahla 258 dolárov. Napriek tomu ich vypredali za 24 hodín.  Zápas sa odohral v rámci turnaja Champions Cup, ktorý prebieha na trinástich štadiónoch dvanástich miest v USA, respektíve v Kanade. Mužstvá sú rozdelené do dvoch skupín, A-skupinu tvoria Manchester United, Inter Miláno, AS Rím a Real Madrid, B-skupinu FC Liverpool, Olympiakos Pireus, Manchester City a AC Miláno. Hlavným sponzorom turnaja je Guinness. V USA majú spomínané tímy množstvo fanúšikov, ktorí nemajú možnosť až tak často vidieť zápasy svojich obľúbencov naživo.  Aj preto je o vystúpenia top klubov  obrovský záujem a organizátori nemajú problém naplniť ani štadióny s veľkou kapacitou, hoci ceny lístkov sú dosť mastné. 

Lionel Messi má novučičké kopačky, sú super rýchle a ultraľahké

Firma Adidas predstavila novučičké kopačky, ktoré od novej sezóny bude obúvať najväčšia futbalová hviezda súčasnosti, argentínsky hráč FC Barcelona Lionel Messi. Sú ľahučké ako pierko – vážia 165 gramov a sú výsledkom revolučnej hi-spec technológie. Tá umožňuje, aby futbalista sa v kopačkách mohol pohybovať na ihrisku tak rýchlo, ako si to viete predstaviť. Beztak rýchleho Messiho by tak na trávniku už nik nemal dostihnúť... Adidas ich prezentoval pod sloganom „More than a boot“ (viac ako kopačky), vytvoriac paralelu ku klubovému mottu FC Barcelona „Viac ako klub.“ Kopačky svietia výraznou farbou (samozrejme, nesmú chýbať ikonické tri prúžky Adidasu) a na nohách Argentínčana ich uvidíme prvý raz na začiatku novej sezóny. Nesú názov Adisero f50. Nový model je v ponuke aj pre širokú verejnosť, Adidas ich na svojej webstránke ponúka za 230 amerických dolárov. Messi mal na nohách špeciálnu edíciu kopačky v zápase MS medzi Argentínou a Nigériou, ktorú Adidas venoval hráčovi pri príležitosti jeho 27. narodenín. Adidas patrí medzi popredných sponzorov Argentínčana s dlhodobým kontraktom.

adidas messi

Zdroj: sbnation.com

Sacramento Kings s lukratívnou mediálnou zmluvou na dvadsať rokov

Sacramento Kings podpísali predĺženie zmluvy, týkajúcej sa mediálnych práv, so spoločnosťou NBC Sports Group na dvadsať rokov. Celková hodnota kontraktu sa pohybuje medzi 690 - 700 miliónmi amerických dolárov. Zmluva platí vrátane sezóny 2033/2034. Informoval o tom server sportsbusinessdaily.com. Ak klub dodrží zmluvu počas celých dvoch desaťročí, NBC Sports Group mu vyplatí za práva v poslednom roku bonus viac ako 50 miliónov dolárov. Zmluva je porovnateľná s ďalšími tímami NBA. Napríklad FS Ohio platí Clevelandu Cavaliers 25 miliónov dolárov ročne a Sun Sports dáva Miami Heat 20 miliónov. V Los Angeles Prime Ticket platí Clippers 25,8 milióna dolárov za rok.  Je to ďalší úspech majiteľa klubu Viveka Ranadivého, ktorý kúpil klub v júni minulého roka za 535 miliónov dolárov a je pripravený vybudovať nový komplex arény v hodnote 477 miliónov. „Verím, že naša nová dlhodobá zmluva reflektuje mediálne zmluvy 21. storočia,“ povedal prezident Kings Chris Granger. „NBC Universal a Comcast SportsNet majú najlepšiu pozíciu, aby pomohli poskytnúť fanúšikom  Sacramenta bezkonkurenčný zážitok zo sledovania basketbalu. Tešíme sa na spoluprácu a chceme vytvárať unikátnu perspektívu a inovatívny obsah naprieč mnohými platformami, prostredníctvom ktorých sme v kontakte s fanúšikmi,“ dodal.

Ladislav Harsányi


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...