Správy
Marketing a Média
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Slovenskí olympionici pôjdu do Soči so srdcom. Aj na oblečení
Verní čičmianskemu motívu a v oblečení značky McKenley od spoločnosti Intersport. V takejto kolekcii ošatenia sa predstavia slovenskí športovci na budúcoročnej zimnej olympiáde v Soči. So sebou si vezú aj špeciálnu „róbu“ na vyhlasovanie víťazov.
Prezentácia na ľade
Slovenský olympijský výbor prezentoval 8. novembra na klzisku nákupného centra Avion Shopping Park v Bratislave v rámci Olympic Fashion Show on Ice oblečenie slovenských športovcov pre ZOH v Soči, ktoré sa konajú 7. – 23. februára budúceho roka.
Do olympijského šatu sa ako prví obliekli krasokorčuliari. Jozef Beständig, účastník ZOH 2002 v Salt Lake City si pre túto príležitosť obul korčule po ôsmich rokoch a spolu s mladou predstaviteľkou tohto športu Bronislavou Dobiašovou predviedli kreácie na ľade na skladbu Bohemian Rhapsody od Queenu v podaní London Philharmonic Orchestra. Mladí krasokorčuliari Slovana zase prezentovali oblečenie, ktoré budú mať na sebe olympionici na slávnostnom otvorení ZOH. Tvorí ho vrchná biela bunda s čiernym rolákom, biele otepľovačky a biela softshellová bunda. Mladým športovom pristali, vyzerajú na prvý pohľad elegantne, farebne sú dobre zladené a spĺňajú kritériá praktickosti a účelnosti.
SOV verí našim športovcom, a tak nechal vyrobiť aj oblečenie na špeciálnu príležitosť, ktoré si však treba poriadne zaslúžiť. „Nahodiť sa“ do neho bude môcť iba ten, kto dosiahne na stupeň víťazov. Nuž verme, že táto súčasť odevu nezostane iba v šatníku...
Každé športové odvetvie má, prirodzene, svoje špeciálne kúsky odevu, ktoré taktiež predstavili v rámci Fashion show na ľade. V olympijskej kolekcii sa nezabudlo sa ani na rôzne doplnky ako tašky, ruksaky, tepláky a podobne.
Sľub do rúk prezidenta SR Ivana Gašparoviča budú olympionici skladať 30. januára 2014 v modrom svetri a čiernych nohaviciach, olympioničky v červenom svetri a čiernych nohaviciach.
Čičmiansky vzor
Spoločnosť Intersport, ktorá je hlavným partnerom Slovenského olympijského výboru i Slovenského olympijského tímu Soči 2014, oblečie športovcov do značky McKenley. Odevné doplnky vyrobila popradská firma Sport Cool a spoločenskú obuv dodala spoločnosť Gabor. Doplnky zabezpečili viacerí dodávatelia. Napríklad slnečné okuliare Bollé sú od spoločnosti Regina Import Levice, produkty Daylong od Spirig Easter.
Symbolom oblečenia je teplý sveter, na ktorom využili čičmiansky vzor. Ten ako motív poslúžil aj na kolekcii oblečenia olympijského tímu na letných Hrách 2010 v Londýne. Má tvar srdca. „Chceme pokračovať v ľudovej tradícii a v motíve z nášho kultúrneho dedičstva. Čičmiansky vzor je tvarovateľný a rôznorodý motív na grafické stvárnenie a použitie. Dá sa ním krásne pracovať vo viacerých variantoch. Vzor vynikne ako celok i jednotlivo,“ uviedol prezident SOV František Chmelár.
Čičmiansky vzor figuruje aj v reklamnej kampani. „Srdce, ktoré sa objavuje na oblečení, je prepojené v mediálnej prezentácii Slovenského olympijského tímu tak, aby predstavovalo jeden tím. Chceme tým ukázať, že šport znamená pre Slovákov hrdosť a česť. Srdce nás spája – Sme jeden tím,“ nadviazal predseda predstavenstva Slovenskej olympijskej marketingovej a.s. Daniel Líška.
Šéfka slovenskej olympijskej výpravy v Soči Jana Gantnerová na margo módnej prehliadky športového oblečenia povedala: „Som rada, že to takto dobre vyzerá na mladých ľuďoch. Pretože, keď sa vyberá v skladoch a na figurínach, človek nikdy nevie, ako to bude naostro. Z môjho pohľadu je kolekcia jedinečná. Som plná očakávania, ako sa bude páčiť ostatným a dúfam, že 24. februára po skončení olympiády budeme ako štáb ohodnotení tak, že sme vybrali dobre a hlavne to splnilo požiadavky športovcov a výpravy.“
Podľa nej bolo najťažšie vybrať takú škálu oblečenia, ktorá by vyhovovala veľkým teplotným rozdielom – od plus dvadsať stupňov až po mínus desať, či pätnásť. Každý člen bude mať totiž v garderóbe rovnaké súčasti.
Hokejisti zabodovali ešte skôr
Hokejisti prezentovali svoje dresy už pred predstavením olympijskej kolekcie SOV a vyvolali veľký ohlas. Dokonca aj v zámorí. Portál Sporting News ich pochválil takto: „Zakomponovanie národnej hymny z nich robí najkrajšie hokejové dresy, aké v Soči uvidíme. Sú nádherné vďaka jednoduchosti. Nike čelila vo viacerých prípadoch tvrdej kritike, napríklad za falošné, nefunkčné šnúrky. Dizajnéri pri slovenských dresoch však trafili klinec po hlavičke.“ Ďalší portál cbssports.com velebí nápad s pásikmi, ktoré „nie sú iba pásiky, ale slová hymny.“
Pri návrhu dizajnu hokejových dresov sa v Nike inšpirovali slovenskými symbolmi a nezabudli ani na štátny znak. Sú vo farbách trikolóry - v bielej a modrej verzii. Pri výrobe použili najmodernejšie technológie, aby boli ľahké a priedušné. Pri línii krku sú pevnejšie. Obmedzené sú švy, čo umožnilo zníženie hmotnosti. Špeciálne odvetrávanie po stranách poskytuje hráčom väčší komfort v zápase a tvarované rukávy umožňujú väčší rozsah pohybu. Každý dres je vyrobený zo sedemnástich PET fliaš.
Ladislav Harsanyi