Dnes je 19.04.2024, meniny oslavuje Jela

Správy

Brands

Vydarená premiéra projektu SportManagementSK Live

Sportova fotografia 16_10_13_XII.jpg

V polovici minulého týždňa, presnejšie v stredu 16.10.2013 sa od 18:30 hod. uskutočnila v priestoroch firmy Connect v bratislavskej Cvernovke premiérová konferencia na tému športového marketingu & managementu. Hlavnou témou bola Športová fotografia s podtitulom „ Ako športová fotografia predáva značku.“ Danú problematiku rozobrali 4 pozvaní hostia zo svojho profesného pohľadu, pričom išlo o zaujímavý a rôznorodý mix názorov a skúsenosti. Menovite sa o svoje zážitky s publikom podelili brand manager spoločnosti NIKE Slovensko Jerguš Holéczy, športová fotografka a aktívna športovkyňa v jednej osobe Tina Turnerová, ako aj ďalší športový fotograf Roman Benický. Kvarteto spíkrov uzatvárala športová strelkyňa a olympijská medailistka Danka Barteková. Keďže tuzemský priestor na poli športového marketingu je značne obmedzený, neprekvapilo, že prezentátori mali za sebou aj spoluprácu na spoločných projektoch. T.Turnerová spolupracovala s J.Holéczym napríklad pri kampani NIKE, kde pred jej objektívom stáli naši futbaloví reprezentanti Hamšík, Stoch, Škrtel či Hološko. „Keďže sama som aktívnou športovkyňou, najradšej fotografujem práve športovcov. S mnohými sa aj osobne poznám, čo je pri tejto práci výhoda.  Šport je, každopádne, vznešená misia,“ prezradila Turnerová a pridala aj zopár vtipných zážitkov s fotenia. „Napríklad Richard Nemec je fakt obrovský chlap, ktorý meria zhruba 2 metre. V rámci jedného fotenia sme vymysleli pózu s roztiahnutými rukami. Bohužiaľ, Richard mal ruky tak dlhé, že sa nám nezmestili do vymedzeného priestoru. Preto sa mu museli ´dorobiť´ za pomoci počítača.“

Danka Barteková patrí tiež k tým športovcom, ktorých Turnerová fotila. Konkrétne išlo o katalóg pre cestovnú kanceláriu, ktorá si ako svoju ambasádorku zvolila práve našu úspešnú olympioničku. „Danka bola fakt skvelá. Fotilo sa pri Dunaji a vonku bolo možno 12 stupňov, no ona ochotne a veľmi trpezlivo pózovala len v plavkách 4 hodiny. Pritom ak by sa zbalila a povedala, že toto nám musí stačiť, nemohla by som namietať. Zvládla to však výborne,“ pochválila vzájomnú kooperáciu Turnerová. Samotná D.Barteková potvrdila široké marketingové využitie športovej fotografie. Napokon, mohla si to vyskúšať na vlastnej koži. „Samozrejme, využívam svoje fotografie pri komunikácii a oslovovaní nových sponzorov. Keďže moje meno je už značka, dávam si záležať na tom, aby bolo všetko profesionálne a fakt na úrovni.“  Fotomateriál použije okrem Facebooku tiež na svojej oficiálnej webstránke, ako aj na podpis kartách. Ozvlášť si cení skúsenosť pred olympiádou v Londýne, keď sa stala tvárou nášho tímu v rámci propagačnej kampane. „Olympijské kruhy patria medzi top tri najhodnotnejšie značky na svete. Keď som dostala túto ponuku, neváhala som ani minútu.“  Na otázku, či má vysnívanú firmu, prípadne produkt, s ktorým by rada spojila svoju tvár mala relatívne jasnú odpoveď. „V prvom rade to musí byť niečo, s čím sa stotožňujem, najlepšie čo aktívne používam. Konkrétnu značku však nemám.“ V minulosti už nafotila reklamnú kampaň na raňajkové cereálie nadnárodnej korporácie. „Toto je presne ten prípad. Som aktívny človek, čo sa hýbe a produktívne využíva svoj čas. Takisto príprava pred fotením a celková organizácia boli špičkové. Vysoká profesionalita po všetkých stránkach. Bola to príjemná skúsenosť.“  

K načrtnutej téme sa vyjadril aj J.Holéczy, ktorý zdôraznil, že „oveľa dôležitejšie ako logo, je mať správny produkt na správnom športovcovi.“ Brand manager firmy NIKE pre tunajší trh pracoval počas svojej prezentácie skôr s videom a konkrétnymi ukážkami v rámci firmy. Najviac sa pristavil pri bežeckých závodoch určených pre širokú verejnosť, ako aj pri futbalových klientoch NIKE. „Ľudia zdieľajú v dnešnej dobe na Instagrame či Facebooku svoje fotografie z rôznych športových podujatí, cez ktoré môžu komunikovať našu značku. Je to efektívna forma komunikácia.“ Holéczy spomenul aj termín „Hashtag“, ktorý je spätý so sociálnymi médiami typu Twitter a Instagram. Práve cez komunikáciu z externého prostredia do interného, t.j. od zákazníkov smerom k firme postavil NIKE svoju filozofiu v rámci spomínaných behov. Či už to bola akcia We Run Prague, alebo iný pražský beh pod názvom Flash Run. Pomocou špeciálnych aplikácií závodníci propagovali nielen pretek, ale aj firmu NIKE, ktorá v praxi stála za celou akciou. „Čo sa týka futbalistov, tak mediálnu publicitu nám priniesol nápad, keď sme pred kvalifikačným zápasom v Prahe proti Českej republike dodali našim klientom kopačky vyrobené špeciálne k tomuto zápasu. Hoci partner reprezentácie bola konkurenčná firma, značku kopačiek si vyberajú hráči sami. Samozrejme, že fotodokumentácia z odovzdávania kopačiek nemohla chýbať a chalanov to ozaj potešilo. Rozhodne nám to pomohlo.“   

To, že úderná fotografia patrí medzi najsilnejšie a najúčinnejšie formy propagácie vie veľmi dobre aj profesionálny fotograf Roman Benický, ktorého srdcovkou sú predovšetkým paralympiády. „Reprezentujem skôr druhú stranu, ktorá prináša fotografie z terénu- z blata aj snehu. My sa boríme skôr s tým, ako z našich záberov vytesniť rôzne logá, reklamné bannery a podobne. Tie sú pre nás rušivým elementom.“ Všetci štyria hostia sa však na záver unisono zhodli, že bez podpory sponzorov a silných nadnárodných firiem je nemožné zorganizovať akékoľvek špičkové športové podujatie.

Práve premostením sveta športu so sférou firemného biznisu sa snaží projekt SportManagamentSK Live rozvíriť stojaté vody športového marketingu pod Tatrami. Odborné semináre sú v pláne raz mesačne. Diváci tak budú mať možnosť nielen vypočuť si zaujímavú prednášku odborníkov „z fachu“, ale aj spoznať potenciálnych biznis partnerov či len tak nezáväzne sa pobaviť s ľuďmi s rovnakým záujmom o dianie v športovom priemysle. 

Martin Rendek             


  • Sportova fotografia 16_10_13_II.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_II.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_III.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_III.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_IV.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_IV.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_IX.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_IX.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_V.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_V.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_VI.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_VI.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_X.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_X.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_XI.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_XI.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_XIV.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_XIV.jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_XIII (1).jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_XIII (1).jpg
  • Sportova fotografia 16_10_13_XV.jpg
    Sportova fotografia 16_10_13_XV.jpg
Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...