Dnes je 26.04.2024, meniny oslavuje Jaroslava

Správy

Z domova

V lige svetovo najlepších

Levasky_small.jpg

„Chcem, aby moje kluby boli výkladnou skriňou slovenského mládežníckeho futbalu,“ uviedol už pred viac ako dvomi rokmi majiteľ senického prvoligového futbalového klubu Vladimír Levársky. V slovenských podmienkach nie je tak celkom zvykom, že niekto z biznisu má záujem nielen veci vlastniť, ale s nimi i pracovať a rozvíjať ich. Výkladnou skriňou je ale i samotné podnikanie Vladimíra Levárskeho a spoločnosť OMS. Od futbalu sa dostal k svetovej výrobe svietidiel, aby sa vďaka úspechu v podnikaní znovu vrátil k futbalu. Fakt, že je excelentným manažérom na oboch frontoch potvrdzujú úspechy v lige i jeho nedávne ocenenie Podnikateľ roka 2012.

Bývalému futbalistovi, rodákovi zo Senice, vo vstupe do dnešného futbalového sveta priniesla najväčšiu publicitu kúpa licencie bratislavského Interu. Jeho klub FK Senica tak mohol hrať namiesto Interu Corgoň ligu. Úplne na začiatku však k futbalu pričuchol ešte ako rodič malého futbalistu, angažovať sa začal až v roku 2007 a za veľmi krátky čas zo senického tímu vybudoval klub s profesionálnymi podmienkami.

S cieľom plniť sny

„Je naozaj nádherné sledovať zápasy mládežníkov a ich progres, ktorý vlastne nepriamo ovplyvňujem a vediem. Progres u mládežníkov je obrovskou satisfakciou. Pamätám si, kde sme boli, kam sme sa dostali a začínam cítiť, že ideme správnym smerom. Vrások v slovenskom futbale je veľa. Myslím si, že som zrejme na dlhú dobu posledný majiteľ, ktorý s takou vervou a nasadením vpálil do slovenského futbalu. Chcel som mládežnícky klub, zistil som však, že bez Corgoň ligy to nepôjde,“ uviedol podnikateľ. A tu sa to pre Levárskeho všetko začalo. Priority dodnes nezmenil a o senickú mládež sa naďalej horlivo stará človek, ktorý je najviac verí.

Až puntičkársky, stará sa tak aj o svoj biznis, ktorý vytváral od piky, postupne, aby dnes neďaleko Senice pri obci Dojč stála svetová fabrika na výrobu moderných (kancelárskych a technických) svietidiel, ktoré osvetľujú aj manchesterské štadióny. Paradoxne sa tak jeho pracovný i futbalový život stretol opäť pri futbale. Do športu investoval už niekoľko státisícov eur, čo ale sám nepovažuje za veľa, keďže pozná fungovanie medzinárodných klubov a mieru finančnej angažovanosti v nich. Podľa neho vlastniť klub zaväzuje, pretože „začínate priamo zodpovedať za desiatky mladých hráčov, môžete im pomôcť splniť ich sny a pretože som s nimi, viem, že chlapci dnes snívajú. Je krásne vnímať ako raz chcú niekde stáť a niekým vo futbale byť. To je tá naozajstná satisfakcia. Tok peňazí musí byť aj vo futbalovom klube stabilný a pravidelný, hoci neplatí úmera, že viac peňazí znamená väčší úspech,“ vysvetľoval svoju politiku už od začiatku vedenia klubu.

Imidž ako pridaná hodnota

Na otázku, či mu vlastníctvo klubu zlepšuje imidž odpovedá: Osobný imidž nie a ani po tom netúžim. Túžil som byť úspešný a chcel som to skúsiť vo futbale. Veď sa v ňom cítim najkomfortnejšie, venoval som mu celý život. Pre firmu nutne imidž majiteľa klubu nepotrebujem. Sme silne proexportný a stretávame sa iba minimálne s tým, že nás niekto registruje cez futbal. Ale je pravda, že v prípade reprezentácie a účinkovania na MS 2010 sa ukázalo aký je futbal fenomén. Klientov máme po celom svete a po víťazstve nad Talianskom som dostal minimálne pätnásť gratulačných esemesiek z celého sveta.

So skúsenosťou bývalého futbalistu, ale manažment futbalového klubu s hrou nespája. Je to podľa neho obrovský rozdiel. „Bolo veľa talentovaných futbalistov, ktorí sa dali na funkcionársku prácu. Pre mňa to je synergia lokálpatriotizmu, vzťahu k futbalu, kde som toľko prežil a aj istá forma prezentácie. Nikdy som ale netúžil po tom, aby som si futbalom vytváral imidž,“ potvrdzuje.

Medzi svetovo najlepšími

A s jasnými prioritami a predstavami sa Levárskemu darí aj mimo futbalu. Začiatkom tohto roka ho ocenili titulom v prestížnej súťaži Ernst & Young Podnikateľ roka. Slovensko neskôr zastupoval aj na celosvetovom finále v Monte Carle. 'Prirovnal by som to k skupinovej fáze Ligy majstrov. Vo futbale sa mi takto ďaleko dostať nepodarilo,' uviedol vtedy pre médiá.

Pre výberovú komisiu bol Vladimír Levársky spomedzi silnej konkurencie veľkým favoritom. Zvolili ho nečakane rýchlo a jednoznačne. Pri odovzdávaní ceny o majiteľov FK Senica povedali, že je príkladom človeka, ktorý chce byť najlepší v tom, čo robí a dokonale ovláda umenie obchodu - je viac obchodníkom a marketérom ako technikom. Jeho firma je dlhodobo úspešná a to i vo svete. Zameriava sa na vývoj nových technológií a vo svojom regióne je to významný zamestnávateľ.

„Toto ocenenie pre mňa znamená životnú satisfakciu. Je to neopísateľný pocit, veľmi silná emócia a nový náboj na ďalší progres celej našej firmy,“ povedal Vladimír Levársky o získaní titulu Podnikateľ roka 2012. Cieľom súťaže je predstaviť širokej verejnosti významné podnikateľské osobnosti, ktoré prinášajú podnikateľskému prostrediu v krajine pozitívne zmeny a tým podporiť ďalší rozvoj podnikania.

„Slováci môžu v celosvetovej súťaži ťažko konkurovať obratom, napriek tomu sme inovatívni, máme čo ponúknuť a pre mňa samotného boli príbehy podnikateľov veľmi inšpiratívne,“ zhodnotil Vladimír Levársky, ktorý sa slávnostného týždňa hodnotení, vyhlásenia výsledkov a inšpiratívnych stretnutí zúčastnil so svojím synom, sľubným nástupcom v jeho podnikateľskej dráhe.

 

Ivan Gajdár

 


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa