Dnes je 29.04.2024, meniny oslavuje Lea/Leo

Správy

Brands

Hokejový Slovan má na sociálnych sieťach deväť „životov“

HC Slovan FACEBOOK.jpg

Vstup  HC Slovan Bratislava na pôdu KHL vyvolal  aj zvýšený dopyt po informáciách o dianí v klube. Webstránka, sociálne siete, ale aj osobná komunikácia s fanúšikmi, to všetko nabralo v porovnaní s minulosťou zvýšené obrátky. A samozrejme, pozornosť sa sústredila na moderné komunikačné kanály a technológie.  

Internet – hlavný zdroj informácií

Hlavným zdrojom informácií o klube pre väčšinu našich priaznivcov je všeobecne internet (61%), pričom sociálne siete (najmä facebook a twitter) uviedlo za prvý zdroj informácií až 32% všetkých fanúšikov,“ uvádza marketingový riaditeľ Slovan Milan Vajda údaje z prieskumu, z marca tohto roku. Belasí sa úspešne „chytili“  do rôznych sociálnych sietí, klubový profil môžeme nájsť až na deviatich. Sú nimi facebook, twitter, google+, instagram, pinterest, youtube, linkedin, foursquare, vkontakte.

 „Vo facebooku sme doteraz boli v KHL absolútna jednotka, v súčte všetkých fanúšikov na sledovaných sociálnych sieťach sme okolo 5. miesta, keďže ruské kluby výrazne komunikujú najmä na akejsi ruskej obdobe facebooku, ktorá sa volá ,vkontakte´,“ upresňuje Vajda.

Výhodou komunikácie na sociálnych sieťach je, že namiesto generického obsahu a jednotného štýlu komunikácie môžu  publikovať informácie doslova  “šité na mieru”, presne to, čo fanúšikov najviac zaujíma.  „Na facebooku sme za jednu sezónu narástli päťnásobne zo šesťtisíc lajkov v lete minulého roku na súčasných cca 31- tisíc. Naši fanúšikovia sú nesmierne aktívni, počas sezóny sme dosahovali virálny dosah a počet ľudí, ktorí aktívne komentovali, lajkovali, zdieľali obsah stránok väčší, ako u niektorých stránok klubov NHL, ktoré mali síce niekoľko stotisíc lajkov, ale aktívnych fanúšikov podstatne menej,“ pridáva zaujímavé údaje marketingový riaditeľ Slovana. Ľudia si cenia najmä autentické informácie z prvej ruky, novinky, pikošky zo zákulisia klubu, aktuálne informácie o pravdepodobnej zostave na najbližší zápas, rôzne súťaže, tipovačky a podobne.

Na marketingové oddelenie klubu prijali nedávno pracovníka, ktorý má na starosti takzvané nové médiá – klubový web i sociálne siete. Využívajú služby spolupracovníkov, aj dobrovoľníkov z radov fanúšikov.

„Na multimediálny obsah orientovaných sieťach, ako je napríkladd Instagram, zase očakávajú zaujímavé fotografie nielen zo zápasov, ale opäť najmä zo zázemia klubu, hráčskej kabíny, tréningov, proste odvšadiaľ tam, kam sa tradičné médiá len tak ľahko nedostanú. Musím povedať, že niektorých z našich súčasných dobrovoľníkov, ktorí nám pomáhajú v deň zápasu s rôznymi prestávkovými súťažami a interaktivitou sme našli práve medzi priaznivcami na facebooku, či ostatných sociálnych sieťach,“ informoval Vajda.

Komunikácia s fanúšikmi

S fanúšikmi komunikujú  belasí, pochopiteľne, aj priamo, ako sa hovorí,  ,face to face“. Deje sa to prakticky na dennej báze. Vysvetľujú im bezpečnostné opatrenia pred zápasmi, debatujú o kultúre povzbudzovania a podobne. V novej aréne manažment klubu vyšiel fanklubu v ústrety a vytvoril sektor na státie, do ktorého majú sezónne vstupenky iba členovia fanklubu. Vypredali všetkých 250 miest. Práve fanúšikovia Slovana, ich povzbudzovanie, vernosť, typická ďakovačka ,Vstaňte, keď ste belasí´  očarili Rusko i ostatných účastníkov KHL. Po poslednom zápase základnej časti v Rige sa im dostalo veľkého uznania aj od lotyšských priaznivcov, ktorí sú všeobecne považovaní za svetovú špičku fandenia v hokeji,“  hovorí na túto tému marketingový riaditeľ klubu.

Čo sa týka akcií pre fanúšikov a reklamno-propagačných aktivítpočas sezóny,  klub sa sústreďuje predovšetkým na imidžové kampane. „Aj v tejto sezóne máme v pláne 4-5 väčších tematických kampaní: na úvod sezóny, pred Vianocami, pred play off, na podporu mládeže a poďakovanie fanúšikom za sezónu. Rozhodne chceme pokračovať v tradičných PR aktivitách pre fanúšikov ako sú autogramiády, spoločné stretnutie hráčov s fanklubom, exhibičný vianočný zápas na verejnom klzisku v historickom centre a ďalšie,“ dodal Vajda..

Merchandising a klubové suveníry

Pokiaľ ide o predaj klubových suvenírov, zaznamenali tiež zvýšený záujem, niekde až štvornásobný. Žiaľ, nedisponujú  exaktnými číslami (napríklad dres ktorého hráča sa najviac predáva a v akom množstve), keďže merchandising nie je zatiaľ riešený priamo na úrovni klubu, ale formou outsourcingu.

„V júni klub podpísal novú zmluvu so silnou distribútorskou spoločnosťou Eurosports, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 2000 a okrem iného zastupuje značky. Bauer a Kappa (oficiálny teamwear HC SLOVAN). Od tejto zmluvy si sľubujeme lepšiu a najmä transparentnejšiu organizáciu predaja našich oficiálnych klubových suvenírov v maloobchodnej sieti. Počas minulého roka totiž vznikali rôzne malé predajne, či e-shopy, ktoré predávali suveníry s chránenou a registrovanou značkou HC SLOVAN bez akéhokoľvek súhlasu a poskytnutí sublicencie zo strany klubu. Na jednej strane nás samozrejme teší takýto spontánny záujem, na strane druhej – diplomaticky povedané – neboli sme práve dvakrát nadšení ,kreativitou´ niektorých výrobcov a obchodníkov. Najväčší záujem je vo všeobecnosti o textil, vedú dresy, mikiny, tričká, šiltovky a šály. Z menších predmetov majú fanúšikovia radi rôzne príslušenstvo pre autá, magnetky a klubové karty s podpismi,“ objasňuje šéf marketingu na Slovane.

 

Ladislav Harsányi


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!