Dnes je 14.05.2024, meniny oslavuje Bonifác

Správy

Brands

HC Slovan Bratislava je super značkou. Dostane to aj na papieri

Logo Slovan_brands.jpg

Viac ako 800 značiek z najrôznejších sfér života, respektíve podnikania  sa na Slovensku uchádzalo o prestížnu Cenu Superbrands 2013. Medzi ocenenými sa ocitol aj hokejový klub  Slovan Bratislava.  O akú cenu vlastne ide a čím si ju športový klub vyslúžil?

Celosvetovo  najväčší program nezávislého hodnotenia značiek Superbrands Award bol založený pred 19 rokmi vo Veľkej Británii a tento rok prebieha už v 89 krajinách.

„Superbrands je medzinárodný program hodnotenia a oceňovania značiek. Prihlásiť sa do neho nedá. Začali sme pracovať s databázou Úradu priemyselného vlastníctva a  po rôznych selekciách GFK Slovensko urobil prieskum medzi spotrebiteľmi. Na konci sa zapojila naša 15-členná odborná porota, ktorej členovia tiež hodnotili značky v jednotlivých kategóriách.  Máme ich približne osemdesiat,“  vysvetľuje pre sportmanagement.sk  Kristína Ribanszká, country manažér Superbrands pre Slovensko.

„Medzinárodne sa značka Superbrand definuje ako tá, ktorá vo svojej oblasti získala vynikajúcu povesť. Sú s ňou spojené také hodnoty – emočné alebo hmotné, ktoré spotrebitelia očakávajú a oceňujú. Ďalej sú to tradícia, sila, reputácia a povedomie,“ dodáva.  „Z týchto dôvodov je pre Slovan toto ocenenie významné,“ reagoval na oficiálnej webstránke HC Slovan Bratislava generálny manažér klubu Maroš Krajči.  Ten vo vyjadrení pre SME odhadol hodnotu klubu na viac ako 100 miliónov eur.

Oficiálne bude pečať Superbrands 2013 odovzdaná na galavečere v septembri tohto roku. Vtedy sa stane Slovan aj na papieri super značkou. „Značky, ktoré získali titul Supebrands, tvoria elitný klub značiek na Slovensku. Môžu sa zúčastniť spoločnej  marketingovo-mediálnej kampane, ktorú pre nich zabezpečujeme,“  hovorí  o ďalšej výhode pre ocenených  Ribanszká.

Srdcom celého programu je tradične ročenka Superbrands. Každý rok poskytuje čitateľom a záujemcom o marketing náhľad do zákulisia úspešných značiek. Predstaví ich históriu ako aj osoby, ktoré za značkou stoja, a čitateľ sa dozvie o ich produktoch a aktivitách v oblasti CSR. Ďalšou súčasťou programu Superbrands je výskumný projekt, vďaka ktorému máme možnosť vyčísliť hodnotu značky a porovnať ju s konkurenciou. Prieskum pracuje s celoštátnou vzorkou a oceňuje hodnotu značky v očiach spotrebiteľov, a to na základe 10 kritérií. Prieskum pre Superbrands vykonáva medzinárodne uznávaná spoločnosť GfK, ktorá je jedným z popredných hráčov v oblasti prieskumu trhu. Vyznamenané značky ďalej pomocou našich mediálnych partnerov oslovia inzerciou ďalšieho spotrebiteľa. Cieľom tejto kolektívnej kampane je prezentovať vybrané značky spoločne pod jednotnou marketingovou stratégiou. Spoločné vystupovanie v novinách, televízii, rozhlase a na internete pod záštitou titulu Superbrands posilní pozitívny vzťah k značke. Začiatok kampane je plánovaný na leto 2013,“ píše sa na webstránke www.slovaksuperbrands.com.

„Titul využijeme určite skôr v odbornej adresnej komunikácii smerom k našim súčasným, ale aj perspektívnym reklamným partnerom,“ vraví marketingový riaditeľ HC Slovan Milan Vajda.  Okrem Slovana získa ocenenie ešte jeden športový  klub na Slovensku, ale jeho meno zatiaľ nezverejnili.

Čím si vyslúžil  HC Slovan miesto medzi elitnými značkami? Určite k tomu prispelo aj výrazné etablovanie  sa v Kontinentálnej hokejovej lige hneď v prvej sezóne účinkovania.  Popri športovom hľadisku  (postup zo skupinovej fázy) zvládol klub tento neľahký prechod aj z pohľadu organizačného, bezpečnostného, finančného, keď musel splniť množstvo kritérií účastníka KHL.  Návštevnosťou sa belasí umiestnili  na treťom mieste po základnej časti KHL,  keď okrem dvoch zápasov všetky domáce duely vypredali.   Slovnaft Arena bola 26-krát vypredaná, pričom priemerná návštevnosť dosiahla 9977 divákov.  V rebríčku návštevnosti patrí Slovan  momentálne medzi TOP 10 hokejových klubov v Európe.

Slovan stál aj pri zrode najväčšej európskej klubovej súťaže European Trophy a vlani zorganizoval finálový turnaj. Spolupodieľal sa  (aj investične) na rekonštrukcii zimného štadióna na Tehelnom poli.  Ak tomu prirátame dlhodobú históriu a tradície, nie je až takým prekvapením, že sa dočkal takéhoto ocenenia.

 

Ladislav Harsányi


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!