Dnes je 12.05.2024, meniny oslavuje Pankrác

Správy

Event Management

Tomáš Zetek: „Nie každý hráč unesie bremeno klubového S na drese.“

Sparta2.jpg

Keď bol pred touto sezónou definitívne potvrdený vstup družstva HC Lev Praha na scénu KHL, máloktorý fanúšik Sparty prijal túto novinku s nadšením. Obzvlášť, keď sú oba kluby od leta 2012 akcionársky prepojené. Diváci sa obávali straty klubovej identity, prípadne protežovania Leva na úkor Sparty. Počiatočné obavy sa, našťastie, nepotvrdili a oba subjekty bez problémov koexistujú.

PR & Media manager Sparty Tomáš Zetek nám v exkluzívnom rozhovore odpovedal aj na ďalšie otázky týkajúce sa klubu s červeným S v znaku.

 

Aký je ročný rozpočet Sparty v aktuálnom ročníku? Disponuje váš klub vyšším rozpočtom ako Lev?

Povedať presné cifry je strašne ťažké, keďže rozpočet je pohyblivý. Celá táto sezóna je špecifická, keďže nový vlastník (Sportovní Holding Praha a.s.) združuje oba kluby v rámci jedného rozpočtu. Ide o silných akcionárov, preto sme už pred sezónou mali kompletne vykrytý rozpočet na túto sezónu a nemusíme, na rozdiel od niektorých iných tímov, dopĺňať rozpočet počas už rozbehnutej súťaže.

 

Keď sme pri financiách, pociťujete dopady ekonomickej krízy v rámci fungovania klubu?

Nie viac ako iné kluby. Iste, doba nie je ľahká a sponzorské peniaze sa zháňajú ťažko, no tak tomu bolo vždy. V tuzemských podmienkach asi nikdy nenastane stav, že športový klub si bude sponzorov selektovať, respektíve dávať na čakaciu listinu. Ako som však už spomenul, s príchodom nových akcionárov máme rozpočet naplnený už pred štartom.

     

Praha je špecifickým miestom, ktoré sa odlišuje od zvyšku krajiny. Pracujete pri získaní nových hráčov aj s tzv. City marketingom? Napríklad NY Rangers v roku 2009, keď získali ako posilu Mariána Gáboríka, spracovali veľmi atraktívne multimediálne promo Mannhatanu. Samotný hráč vtedy zdôraznil, že aj tento detail do istej miery zavážil v jeho rozhodovaní. Využívate niečo podobné aj vy v Sparte, akýsi ´faktor Prahy´?

Až takto podrobne sa na to nesústreďujeme. Hráč väčšinou veľmi dobre vie, že samotná Praha je vlastne ´štát v štáte´, čo prináša na jednej strane množstvo výhod, no na druhej strane aj zvýšený tlak okolia. Samotní Rangers sú v tomto smere v rámci NHL špecifickí a istým spôsobom aj dosť podobní nášmu klubu. Aj tam prišlo v minulosti kvantum šikovných hokejistov, ktorí asi očakávali, že ich čaká nejaké výnimočne vzrušujúca etapa ich kariéry, no neustáli tlak prostredia. Podobné je to aj v Sparte. Nie každý hráč znesie bremeno, ktoré so sebou pôsobenie v klube prináša. Sparta nie je klub pre každého. Klubová značka predchádza tím. Očakávania fanúšikov sú tu vždy maximálne a hráči musia byť mentálne silní. Inak ich to zomelie.

 

Máte Sparta aj nejakých prominentných fanúšikov mimo hokejistov?

Určite nie je toľko, ako futbalová Sparta. Tá ich má ďaleko viac. No medzi známych priaznivcov nášho družstva patria napríklad herci Jakub Kohák či Ondřej Vetchý. Takisto Martin Dejdar. Ten má dokonca v mládežníckom tíme svojho syna.

 

Spomenuli ste mládež. Zúčastňujú sa vaši mládežníci medzinárodných turnajov? Má Sparta prepracovanú sieť skautov?

Skôr kluby jazdia sem k nám. Máme dlhodobé partnerstvá so zahraničnými klubmi. Jazdia sem tímy zo Škandinávie či Kanady. V období Vianoc organizujeme turnaj mladších a starších dorastencov. V apríli zorganizujeme 2.ročník Memoriálu Jana Marka. Plánujeme, že tento mládežnícky turnaj bude mať svoju tradíciu. Chceme si tak uctiť pamiatku nášho bývalého hráča, ktorý tragicky zahynul v Jarosľavli.

Čo sa týka skautingu, tak hráčska základňa a tým pádom aj studnica talentov v rámci ČR nie je tak veľká. Skauting plnia naši mládežnícki tréneri, ktorí sa navzájom informujú, ak „vyskočí“ nejaký zaujímavý talent.

 

Má Sparta nejaký spriaznený klub, s ktorým užšie spolupracuje?

Spolupracujeme s miestnym klubom v Litoměřicích. Je to naša úvodná sezóna a treba dodať, že to je na prospech oboch strán. Naši mladí hráči sa tak môžu ísť rozohrať a naberú zápasovú prax. Predtým sme spolupracovali 2 roky s Berounom. Pochopiteľne, spolupracujeme aj s Levom Praha, no táto spolupráca je skôr nastavená v akcionárskych, než športových intenciách.

 

Snaží sa klub cielene propagovať svoje meno aj v zahraničí? Alebo to je len okrajová záležitosť?

Nie je to určite naša priorita. Iste to má svoj význam, veď v meste sídli množstvo cudzojazyčných firiem. Šancu vidím skôr u cudzincov žijúcich tu v Prahe. Zamerať sa predovšetkým na nich a pokúsiť sa ich osloviť.

 

Ako vnímajú fanúšikovia váš domovský stánok? Netúžia po novej, modernej  hale?

To je dobrá otázka. Uvedomujeme si, že súčasný štadión tu nebude stáť večne. Na druhej strane, súčasné miesto má v sebe obrovský genius loci. Je tu obsiahnutý obrovský kus histórie a „mraky“ fanúšikov si ani nedokážu predstaviť iné miesto. Klub sa sem presťahoval od kedy tu táto hala stojí (1962- pozn. autora) a nová aréna rozhodne nie je otázkou najbližších rokov.

 

Obkľukou sa ešte raz vraciame k slávnemu NY Rangers. Na úvod vlaňajšej sezóny (september 2011) ste pre divákov prichystali lahôdku v podobe exhibičného stretnutia v rámci akcie NHL Premiere, keď sa Sparta postavila práve proti „jazdcom“ z Mannhatu. Pre českého diváka nepochybne skvelý zážitok. Plánujete podobný projekt aj do budúcnosti?

Takáto unikátna akcia je veľmi náročná na organizáciu, ako aj financie. Hoci som v tom čase ešte v Sparte nepôsobil, počul som, že pracovníci klubu museli vynaložiť veľké úsilie a pracovať dňom nocou, aby všetko klaplo. Bolo to však ich veľké prianie dotiahnuť do Prahy slávny klub NHL. Momentálne nevedieme žiadne rokovania o zápase proti klubu NHL v budúcich mesiacoch.

 

Z hľadiska marketingu, aké sú plány klubu do nasledujúcich mesiacov?

Máme tu nastavený systém kampaní. Minulý rok to boli spovede fanúšikov, ktoré sme v tomto ročníku už viac prepojili s hokejistami. Od budúcej sezóny nás tiež čakajú milé povinnosti, keďže si pripomenieme 110.výročie založenia klubu. Programovo to chceme vystavať okolo hráčskych legiend, ktorých má Sparta neúrekom. V neposlednom rade chceme tiež ťažiť z bohatej klubovej histórie, tak aby to boli naozaj dôstojné oslavy jubilea.

 

Na záver skôr subjektívna otázka. Ktorý domáci hokejový klub má najprepracovanejší marketing? Čo sa týka Sparty, máte nejaký vzor z oblasti marketingu?

Nerád by som niekoho opomenul, no vcelku dobrý pokrok zaznamenali České Budějovice. Kvalitnú prácu odvádzajú aj u nováčika v Chomutove. Dobrú robotu odvádzajú aj Pardubice. Taktiež Plzeň sa snaží robiť kvalitne, hoci tam je to postavené skôr na osobe Martina Straku. V rámci našich marketingových aktivít sa nesnažíme nikoho kopírovať. Chceme robiť čo najkvalitnejšiu robotu a ohlasy od fanúšikov sú veľmi pozitívne. To nás teší. Na druhej strane, hokejový marketing nie je nevyčerpateľná studnica. Snažíme sa o zaujímavé a špecifické aktivity, no jedna vec je marketing a druhá potom dianie na ľade. Základ musí byť na ľade. V konečnom dôsledku sú najlepším marketingom vždy kvalitné výsledky a predvádzaná hra.

 

Martin Rendek

 

Viac o HC Sparta Praha:  http://www.hcsparta.cz/


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!