Dnes je 19.05.2024, meniny oslavuje Gertrúda

Správy

Zo sveta

HC Sparta Praha: Ako kampaň „Bojujeme za Spartu“ reštartovala sezónu

Sparta.jpg

Sparta Praha patrí bezo sporu medzi najrešpektovanejšie značky československého klubového hokeja. Tí skôr narodení dodnes spomínajú na vybičované federálne derby s bratislavským Slovanom či trenčianskou Duklou. Po rozdelení spoločnej ligy záujem slovenských fanúšikov o české družstvá (a obrátene takisto), vcelku logicky ochladol. „Železná“ Sparta si však žije svojím rušným životom aj 20 rokov od posledného federálneho titulu. A prebiehajúca sezóna na Sparte je nesmierne zaujímavá. Respektíve riadne turbulentná. Špecifickú sezónu 2012/2013, ktorú ozvláštnila jedna unikátna iniciatíva nám priblížil klubový PR & Media manager Tomáš Zetek.      

 

Podarená kampaň, ktorá zachránila sezónu

Začnime od konca. Pred pár dňami skončila základná časť najvyššej českej súťaže Tipsport Extraligy, pričom klub z mestskej časti Praha 7- Holešovice obsadil 5. miesto zaručujúce účasť v play-off. Kto by si to len bol pomyslel na štarte sezóny! V októbri sa Pražania krčili na samom dne tabuľky, z čoho mali dvojnásobnú radosť mimopražskí priaznivci. Aj v prípade Sparty, podobne ako pri Slovane Bratislava, platí špecifikum, že veľké množstvo fanúšikov hľadá v tabuľke najprv svoj tím a hneď následne skontroluje tabuľkové postavenie Sparty. Netreba dodávať, ktorý pohyb ligovým pelotónom sa preferuje. A spočiatku to veru vyzeralo na riadny prepadák. Úvodné dva duely sezóny červení zvládli a nič nenasvedčovalo blížiaci sa kolaps. Od 3. do 11. kola však Sparťania nezískali ani bod a zaznamenali ťažko uveriteľnú sériu 9 prehier v rade! Skalní sa začali búriť a z tribún zaznievali okrem iného aj pokriky typu „Bojujte za Spartu!“. Práve tu vidí T.Zetek prapočiatok celej marketingovej iniciatívy „Bolo to spontánne rozhodnutie. Keď sme videli frustráciu fanúšikov a hráčov, rozhodli sme sa to riešiť. V spolupráci so šéfom fanklubu sme pozvali ešte zopár ďalších fanúšikov, ktorí reprezentovali hlas tribún a spoločne sme dospeli k heslu ´Bojujeme za Spartu´. Ako cieľ sme si vytýčili postup do play-off. Hráčskej kabíne som tlmočil tento nápad a tá to okamžite prijala za svoje. Motto si dokonca hráči vylepili na helmy a v spolupráci s našim partnerom, firmou Mather Promotion, ako aj dlhoročným spolupracovníkom- kameramanom Honzou Švejkarem, sme natočili prvé TV spoty. Hráči, ako aj tréner sa v klipoch zaväzujú bojovať za náš klub a sľubujú zlepšenie.“

A ono to zlepšenie nastalo priam ukážkové! Asi ani najväčší optimista neveril, že sériu 9 porážok dokážu Holešovickí pozitívne znegovať 11 výhrami v rade a zaknihovať tak klubový rekord v počte víťazstiev bez prerušenia v základnej časti! Hokejisti s písmenom S na hrudi sa razom ocitli medzi najlepšími tímami Extraligy. Vo februári už mal klub viac-menej istú účasť v play-off. Tu zase prišli na rad samotní fanúšikovia, ktorých klub zaangažoval do svojich TV spotov. Hlavným odkazom je neochvejná viera lojálnych ´fans´ v obrat („Vsadil som sa s kamarátmi, že Sparta skončí do 5.miesta“). Príbeh sa tým uzavrel a všetko skončilo happy-endom, čo potvrdzuje aj Zetek. „Je skvelé, že nakoniec dopadlo všetko podľa ideálneho scenára. Toto nedokáže nikto predpovedať, no boli sme vnútorne presvedčení, že patríme vyššie. Chceli sme takto ukázať, že nám záleží na postoji nášho fanúšika a že si radi vypočujeme jeho názor. Bolo očividné, že v krízovom období potrebujeme začať mobilizovať. Bojové posolstvo tak ešte viac prepojilo našich hráčov s fanúšikmi.  “

Celú kampaň nemožno hodnotiť inak, ako pozitívne. Načasovanie, strategický zámer či komunikovaný odkaz boli výborne zvolené a presne „trafili klinec po hlavičke“.

Samotný manažment sa snaží o neustále vylepšovanie klubovej identity nielen na ľade, ale aj mimo mantinely. Usilovné snaženie možno v praxi vidieť na množstve promo akcií. V tomto smere patria Sparťania k úplnej špičke. Samozrejmosťou je nielen výrazná angažovanosť na sociálnych sieťach, ale aj rôzne sociálno-charitatívne programy (Sparťanská krev, Sparťanský Ježíšek, Sparta vzdáva hold), ktoré ešte viac prehlbujú pozitívny zväzok medzi miestnou komunitou a športovou profesionálnou organizáciou.  

 

Začala to kampaň „Jsme Sparta“

Spomínaná kampaň „Bojujeme za Spartu“ je zatiaľ poslednou z repertoáru marketingového oddelenia klubu. V minulej sezóne 2011/2012 však holešovický klub pokračoval v kampani pod názvom „Jsme Sparta“. Táto bola, na rozdiel od poslednej kampane, plánovaná. Dalo by sa povedať, že zameraním, ako aj remeselným spracovaním ide o „matku “ súčasnej mobilizačnej kampane z novembra. V centre stojí klubová vášeň a vernosť. Tú preukazujú fanúšikovia svojimi talizmanmi, ktoré majú pre nich veľkú emocionálnu hodnotu, keďže sú spojené s ich najmilšou vášňou- Spartou. Každý artefakt tak vypovedá svoj vlastný príbeh, ktorý je vlastne vyznaním klubovej oddanosti pravého Sparťana (napr. rukavice dlhoročného roľbára klubu, starý bubon člena fanklubu a pod.).

Druhou fázou kampane (marec 2012) bolo zlúčenie všetkých predmetov do sparťanského srdca- symbolu celého vzťahu KLUB-FANÚŠIK. Na záver treba dodať, že kampaň „Jsme Sparta“ po ukončení vlaňajšej sezóny, samozrejme, neskončila. Naopak, projekt „Bojujeme za Spartu“ je jej súčasťou.    

 

Martin Rendek

 

Kampaň „Bojujeme za Spartu“:  http://www.youtube.com/watch?v=KFGq9hg49Cw

http://www.youtube.com/watch?v=BpS_O-3GGJA + http://www.youtube.com/watch?v=BpS_O-3GGJA

 

Viac o kampani „Jsme Sparta“: http://jsmesparta.cz/o-kampani


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!