Dnes je 03.05.2024, meniny oslavuje Galina

Správy

Brands

S miliónmi na prsiach – rekordná sezóna v bundeslige

dortmund_dres.jpg

Reklama na dresoch je zdrojom lukratívneho príjmu pre futbalové kluby.  Podľa prepočtov nemeckej spravodajskej tlačovej agentúry dpa, sponzori v tejto sfére  prinesú v  sezóne 2012/13  do pokladníc klubov prvej nemeckej bundesligy dovedna okolo 130 miliónov eur, čo je nový rekord tejto súťaže.

Kým v minulej sezóne 2011/2012 si bundesligisti prišli vďaka reklamám na dresoch na 120 miliónov eur, v novej sponzori zaplatia približne ešte o desať miliónov viac. Takýto zdroj príjmov tvorí významnú súčasť klubových rozpočtov.

Neprekvapuje, že rekordér v počte titulov  mníchovský Bayern  má najlukratívnejšieho „trikotového“ sponzora.  Deutsche Telekom (Nemecké telekomunikácie) prevedú na účet klubu podľa odhadov expertov v nastávajúcej sezóne do 23 miliónov eur za to, že sa značka spoločnosti objaví na hrudiach bavorských futbalistov. Za takú sumu sa dá kúpiť už niekoľko  hráčov svetovej triedy.  Bayern hrá každý rok o najvyššie méty nielen v domácich súťažiach, ale aj v európskych a z nemeckých klubov je najviac na očiach v médiách – tak elektronických, ako aj printových.

Ani ďalší bundesligisti však neprídu skrátka. Taký Wolfsburg  zinkasuje od Volkswagenu rozprávkových 20 miliónov eur, aj keď oficiálne túto sumu nepotvrdila automobilka ani klub. Schalke má taktiež štedrého sponzora na dresoch. Gazprom si cení svoj nápis na kráľovských modrých dresoch na 16 miliónov za sezónu.  Až za nimi nasleduje majster z uplynulých dvoch rokov Borussia Dortmund s dvanástimi miliónmi od Evoniku.

Na konci rebríčka sú Augsburg s 1,8 milióna eur a nováčik  Greuther Fürth sa musí uspokojiť so sumou poldruha milióna.

Týždeň pred začiatkom bundesligy mali všetky kluby zmluvne podchyteného  sponzora na dresoch – až na Norimberg.  Ak by na poslednú chvíľu klub slovenského futbalistu Róberta Maka žiadneho nenašiel,  spoločnosť Sportfive, ktorá  je držiteľom marketingových práv klubu, garantuje tri milióny eur.

Ochota a štedrosť sponzorov akiste súvisí aj s návštevnosťou na nemeckých štadiónoch.  Skutočnosť, že bundesliga je najnavštevovanejšou ligou na svete, je rukolapným argumentom.

Nie všetky reklamy na hrudiach hráčov sa však stretli s priaznivým ohlasom verejnosti.Werder Brémy sponzoruje spoločnosť zaoberajúca sa produkciou hydiny, voči čomu sa ozvali ochrancovia zvierat i niektorí politici.  Krik bol aj okolo Eintrachtu Frankfurt, ktorý po odstúpení spoločnosti Fraport od sponzoringu dresov robí reklamu už iba pivu Krombacher.

Bayern dresyKaždopádne sponzorské sumy pre dresy z nemeckej bundesligy sú porovnateľné s anglickou Premier League. Mimochodom, tam sa celková suma peňazí za reklamu na dresoch v prebiehajúcej sezóne zvýši v porovnaní s predchádzajúcou až o 25 percent a dosiahne približne 147 miliónov libier. K trojici najlukratívnejších zmlúv, ktoré  podpísali FC Liverpool, Manchester City, Manchester United, sa dotiahol Sunderland, ktorý so spoločnosťou Invest in Africa podpísal  kontrakt za 20 miliónov libiejr.  Oproti lanskej sezóne si tak Sunderland prilepší až o 19 miliónov. Ďalším skokanom je Newcastle, ktorý dostane o 7,5 milióna viac ako v predchádzajúcom ročníku. Chelsea získa od Samsungu „iba“ 13,8 milióna.

 

Ako vidno, napriek neistým ekonomickým časom si futbalové produkty či značky akými sú anglická Premier League či nemecká Bundesliga držia svoju hodnotu, ba čo viac, ešte si ju aj zvyšujú.

 

BUNDESLIGA 2012/2013

Klub Sponzor na drese  Suma (v eurách)

Bayern Mníchov     Deutsche Telekom      23,0

VfL Wolfsburg     VW     20,0

Schalke 04     Gazprom    16,0

Borussia Dortmund     Evonik     12,0

VfB Stuttgart     Mercedes-Benz Bank     7,0

Hamburger SV     Emirates     7,0

Werder Brémy     Wiesenhof     6,5

Bayer Leverkusen Sunpower     6,0

Eintracht Frankfurt     Krombacher     5,5

Borussia Mönchengladbach     Postbank    5,0

1899 Hoffenheim     Suntech     4,5

FSV Mainz     Entega     4,0

Hannover 96     TUI     3,5

Fortuna Düsseldorf      Otelo     3,0

SC Freiburg       Ehrmann     2,5

FC Augsburg       AL-KO     1,8

Greuther Fürth   Ergo Direkt 1,5

1.FC Norimberg   - ?     

Spolu 128,8  

 

Zdroj: dpa

 

TOP 10  PREMIER LEAGUE 2012/2013

Klub     Sponzor na drese Suma (v librách)

FC Liverpool     Standard Chartered     20,0

Manchester City     Etihad Airways     20,0

Manchester United     Aon     20,0

FC Sunderland     Invest in Africa     20,0

FC Chelsea     Samsung     13,8

Newcastle United     Virgin Money    10,0 

Tottenham Hotspur     Aurasma     10,0

Aston Villa     Genting Casinos  8.0

Arsenal     Fly Emirates     5,5

Fulham     FxPro     4,2

 

Zdroj:  Daily Mail

 

Ladislav Harsányi

 


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!