Dnes je 01.05.2024, meniny oslavuje

Správy

Rozhovory

'Nejde len o zvyšovanie predaja, ale aj dlhodobú podporu futbalu'

Loco_Corgon_Liga.jpg

Značka Corgoň už desaťročie „prepožičiava“ meno najvyššej futbalovej súťaži na Slovensku. Čo prináša toto dlhodobé partnerstvo sponzorovi a prečo zostal takú dlhú dobu verný tejto súťaží, o tom sme sa porozprávali so Senior brand managerom HEINEKEN Slovensko Zuzanou Sidivárovou (na snímke).   

Partnerstvo Corgoň – najvyššia futbalová súťaž na Slovensku sa začalo ešte v roku 2000, pričom od sezóny 2003/2004 ste už hlavným partnerom súťaže, ktorá odvtedy nesie názov Corgoň liga.  Čomu pripisujte, že toto partnerstvo trvá už také dlhé obdobie? Čo to prináša vašej spoločnosti? 

Naša spoločnosť si veľmi cení dlhodobé partnerstvá v ktorejkoľvek oblasti, sme presvedčení, že iba také môžu priniesť z dlhodobého hľadiska konkrétne výsledky. Podobne je to aj v prípade nášho partnerstva s najvyššou futbalovou súťažou, ktorá v tejto sezóne ponesie už desiaty rok názov našej strategickej značky Corgoň. Corgoň patrí k najpredávanejším značkám na slovenskom pivnom trhu a jej kľúčové hodnoty sú priateľstvo, zábava a športový duch. Práve preto túto značku spájame so športom, predovšetkým futbalom, ktorý tieto hodnoty tiež reprezentuje. Treba však dodať, že primárnym cieľom športového sponzoringu nie je iba zvyšovanie predaja. Ide aj o samotnú podporu športu ako súčasť korporátnej stratégie našej spoločnosti, o systematické budovanie značky, jej imidžu a hodnôt. Táto investícia sa spoločnosti vracia aj v mediálnej hodnote, ktorú spojenie mena značky s najvyššou súťažou vytvára. Naše dlhodobé partnerstvo s najvyššou futbalovou súťažou na Slovensku je zároveň vyjadrením záujmu značky Corgoň o dlhodobú podporu futbalu na Slovensku a o jeho ďalšie smerovanie. 

Zuzana SadivarovaPrečo ste sa rozhodli pre značku Corgoň z portfólia spoločnosti HEINEKEN Slovensko, neuvažujete do budúcnosti o zmene značky v súvislosti so slovenským futbalom?  

Každá značka na trhu v ktoromkoľvek sektore napĺňa požiadavky svojich spotrebiteľov nielen svojimi základnými kvalitatívnymi parametrami, ale robí tak aj prostredníctvom vyjadrenia svojich kľúčových posolstiev a hodnôt, ktoré vyznáva.

To všetko v konečnom dôsledku ovplyvní nákupné rozhodnutie spotrebiteľa a jeho vzťah ku konkrétnej značke, ktorú si na trhu vyberá spomedzi ostatných. Keďže základnými hodnotami značky Corgoň je priateľstvo, zábava a športový duch, logicky vzniklo spojenie tejto značky s najväčším športovým fenoménom ľudstva všetkých čias – futbalom. Corgoň je už dlhé roky veľkým fanúšikom športu a verný partner slovenských fanúšikov a v tomto partnerstve chceme pokračovať.  

Koľko peňazí vložila vaša spoločnosť do Corgoň ligy od začiatku spolupráce až po túto sezónu? Zvyšoval sa objem investícií v jednotlivých sezónach? Vlani ste predĺžili zmluvu na ďalšie dva roky,  líšila sa  od predchádzajúcich? Môžete konkretizovať na číslach vklad sponzora do súťaže? 

Táto suma je predmetom obchodného tajomstva. Rádovo však za niekoľko rokov podpory predstavuje niekoľko desiatok miliónov korún alebo niekoľko státisícov eur. 

V posledných rokoch návštevnosť na corgoňligových štadiónoch stagnuje, respektíve mierne klesá. Neuvažovali ste z tohto dôvodu o zrušení spolupráce, respektíve o znížení podpory? 

Z úst mnohých Slovákov počúvame o problémoch, ktoré znižujú úroveň našej futbalovej súťaže a tak aj záujem slovenských fanúšikov. Zlepšenie je rovnako ako v iných oblastiach na Slovensku jednoznačne otázkou vývoja, v ktorom je najdôležitejšia chuť a motivácia robiť futbal s pravým športovým nadšením pre radosť fanúšikov aj samotných športovcov. Sme presvedčení, že systematická práca v tejto oblasti podporená kvalitnými a stabilnými partnerstvami, akým je aj naša spolupráca s najvyššou futbalovou súťažou, prinesú v budúcnosti svoje výsledky. Našou spoločnou snahou je napríklad skvalitniť najvyššiu súťaž, vrátiť rodiny a masy na futbalové štadióny a eliminovať pár neskrotných fanúšikov, ktorí slovenskému futbalu robia veľmi zlé meno a bránia aj vo zvyšovaní návštevnosti. 

V minulosti sa viackrát objavili isté podozrenia v súvislosti s korupciou v našom futbale, vrátane najvyšších súťaží. Takisto býva kritizovaná aj športová úroveň súťaže,  jej divácka (ne)atraktivita. Neodrádza vás toto od sponzoringu? 

Je prirodzené, že takéto udalosti nás z hľadiska športového fanúšika ako aj partnera slovenského futbalu netešia. Samozrejme, že futbal na Slovensku má svoje rezervy a my sme si týchto rezerv vedomí. Sme však presvedčení, že problémy sú na to, aby sme na ne spoločne hľadali riešenia, ktoré môžu priniesť zlepšenie aj v tejto oblasti.  

Ako ste spokojní s prezentáciou značky Corgoň počas ligových zápasov na štadiónoch, v čom vidíte nedostatky, čo by sa mohlo vylepšiť?  

Naša spolupráca s Úniou ligových klubov je na kvalitnej úrovni a hodnotíme ju veľmi pozitívne. S prezentáciou značky na samotných štadiónoch sme spokojní, samozrejme platí, že čím viac fanúšikov bude na slovenských štadiónoch a čím viac sa bude dariť našim klubom, tým lepšia bude propagácia značky Corgoň.  

Predáva sa na corgoňligových štadiónoch výhradne značka Corgoň alebo vaša spoločnosť nemá takéto privilégium?

Na futbalových štadiónoch účastníkov Corgoň ligy sa predávajú výhradne značky patriace do portfólia našej spoločnosti.

V posledných rokoch sa priame prenosy presunuli z verejnoprávnej televízie na súkromnú, ktorá nemá také pokrytie na Slovensku a tým pádom sa znížil divácky potenciál. Nie je to krok späť z vášho pohľadu ako sponzora? Ako ste spokojný s televíznou sledovanosťou a propagáciou súťaže na televíznej obrazovke, ale aj ďalších médiách? 

V dôsledku tejto situácie mnoho slovenských fanúšikov jednoducho nemá možnosť sledovať zápasy našej najvyššej futbalovej súťaže, čo nás prirodzene neteší. Pevne dúfame, že v blízkej budúcnosti sa situáciu podarí vyriešiť k spokojnosti našich fanúšikov, čo v konečnom dôsledku prospeje aj slovenskému futbalu ako takému. Spojenie značky Corgoň so športom je v povedomí našich spotrebiteľov na Slovensku veľmi silné a tento parameter je pre nás dôležitý.  

Aké novinky a aktivity vyvíja vaša spoločnosť v rámci Corgoň ligy v novej sezóne, najmä smerujúce k divákovi – fanúšikovi?  

Novinkou tohto roku je vyhlásenie súťaže Corgoň Fair Play pre hráčov, ktorí sú svojím herným prejavom a športovým správaním príkladom férovosti, tolerancie, a rešpektovania etických princípov v športe. Aj takýmto spôsobom chceme prispieť k zvýšeniu úrovne a atraktivity v rámci našej futbalovej súťaže a vyzdvihnúť férové športové správanie, ktoré bude príkladom nielen pre hráčov, ale aj pre samotných fanúšikov. Anketu Corgoň Fair Play vyhodnotí komisia, ktorú zostaví Únia ligových klubov v spolupráci so značkou Corgoň. Súčasťou komisie budú futbaloví a športoví odborníci, zástupcovia značky ako aj zástupcovia médií. Zároveň plánujeme rovnako ako v sezóne 2011/2012 podporiť fankluby, ktoré počas tohto obdobia zrealizovali výnimočné projekty v oblasti spoločenskej zodpovednosti. 

Aké sú vaše očakávanie ako sponzora od ročníka 2012/2013  v Corgoň lige?

Veríme, že kvalita našej najvyššej futbalovej súťaže bude rásť, ľudia budú radi chodiť na štadióny pre kvalitný športový zážitok a vynikajúce výkony futbalistov. 

Prezentácia a propagácia značky Corgoň má v konečnom dôsledku prispievať k predajnosti vášho produktu na trhu. Dá sa do istej miery kvantifikovať alebo inak zhodnotiť, aký osoh vám to prinieslo, respektíve v akej miere to prispelo k predajnosti vášho produktu? 

Prieskumy týkajúce sa športového sponzoringu a jeho vplyvu na značky robíme pravidelne ako súčasť našich marketingových štúdií. Skúmame predovšetkým vplyv na imidž značky a vnímanie značky spotrebiteľmi. Spotrebitelia podľa tohto prieskumu vnímajú značku Corgoň ako športovú, aktívnu, priateľskú a hravú. Všetky tieto parametre a pozitívne vnímanie značky majú pochopiteľne nepriamo vplyv aj na predaj. Môžeme povedať, že Corgoň mal v roku 1998 podiel na trhu 8,5 percenta, od roku 2000 začal podporovať futbal. V súčasnosti patrí značka Corgoň k najpredávanejším značkám piva na slovenskom trhu.

Okrem ligy ste sa v minulosti angažovali aj pri slovenskej futbalovej  reprezentácii.... 

Značka Corgoň v súčasnosti nie je partnerom slovenskej futbalovej reprezentácie. Sme však prirodzene otvorení partnerským spoluprácam, pokiaľ prinesú značke efektívne výsledky z pohľadu budovania jej imidžu a kľúčových hodnôt.

Ladislav Harsányi

 

 

 


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!