Dnes je 01.05.2024, meniny oslavuje

Správy

Z domova

Tipsport očami riaditeľa: „ Naďalej rásť a posilňovať svoju pozíciu na trhu! “

Taraba_1.jpg

Česká stávková kancelária Tipsport je u našich západných susedov jasnou jednotkou na trhu. V slovenských podmienkach patrí spoločnosti aktuálne bronzová priečka (za Niké, respektíve Fortunou), pričom pôvodne vstupovala na trh až z 5. pozície. Firme šéfuje od jej vstupu na slovenský stávkový trh z riaditeľského kresla Jaroslav Taraba.

Predseda predstavenstva je presvedčený, že značka Tipsport bude vďaka napĺňaniu stanovených cieľov aj naďalej napredovať.  

Na slovenský trh vstúpil Tipsport v lete 2006. Ako by ste zo svojej pozície stručne zhodnotili doterajšie 6-ročné pôsobenie firmy?

Firmu sme prevzali v spomínanom roku od spoločnosti Doxx. V tom čase nám patrilo 5. miesto s 5% podielom na trhu. Firma Doxx si  však ponechala internetovú platformu na prevádzkovanie stávok.

Naším cieľom bolo posunúť sa v 5-ročnom meradle na 3. priečku a zvýšiť trhový podiel. K 30.6.2012 máme podiel na trhu vo výške 11%, čo nás radí na spomínanú 3. priečku. Takže tieto ciele sa nám podarilo naplniť.

Dôležitým medzníkom bol aj rok 2009, keď sme kompletne inovovali hardware, ako aj software. Staré ihličkové tlačiarne boli nahradené laserovými, zvýšila sa kvalita techniky celkovo. Vďaka tomu sme mohli pristúpiť k skvalitneniu služieb smerom k zákazníkovi. Napríklad výhru si už nemusel klient vybrať výhradne vo svojej pobočke, kde tiket podával, ale po celom Slovensku v ktorejkoľvek pobočke.

S nástupom moderných technológií je čoraz populárnejšie internetové stávkovanie. Ako je na tom v tomto smere Tipsport? Aký je percentuálny pomer medzi internetovým, respektíve klasickým „ kamenným “ stávkovaním?

Online stávkovanie ponúkame od roku 2009. Percentuálne to vychádza zhruba rovnako, teda 50-50. Treba však dodať, že tipovanie cez internet a stávkovanie v klasických „ kamenných “ pobočkách sú dva úplne rozdielne svety.

V čom konkrétne? Aké sú najväčšie rozdiely?

Internetoví stávkari sú sofistikovanejší. Vyberujú si menej zápasov, no podávajú za vyššie čiastky. Sledujú rôzne bet radary, live stávky, sledujú analýzy a diskusné fóra.

Naopak, pri tipéroch, ktorí podávajú na pobočkovej sieti je to iné. Zväčša si vyberajú veľké množstvo zápasov na tiket za nízky vklad. Eventuálna výhra je však kvôli veľkému počtu tipov vysoká. Táto skupina sa stávkovaním skôr baví. Mnohí z nich si podajú tiket ako doplnok v rámci posedenia s priateľmi pri pive. Nie vždy sú ich ťahy vopred premyslené a veľakrát si vyberajú zápasy inštinktívne priamo na mieste. Je to však dané zložením klientely. Online hráči sú skôr mladí ľudia, ktorým nerobí používanie internetu a médií žiadne problémy. Štruktúra pobočkových hráčov je skôr stredná a staršia generácia tipérov, ktorí preferujú tradičnú formu priamo v stávkovej kancelárii. 

Ktorá skupina stávkujúcich je úspešnejšia?

Vyššiu profitabilitu prinášajú firme klasické pobočkové zberne. Internetoví tipéri sú úspešnejší. V tejto súvislosti by som rád podotkol, že vyplácame zhruba 85% všetkých vkladov na výhry. Bavíme sa o číslach za internet, ako aj kamenné pobočky spolu.

Nechávate si spracovať analýzu zákazníckeho správania?

Raz do roka robíme prieskum trhu. Testujeme znalosť značky v teréne. Ako respondenti reagujú na podnety a otázky. Dosť často ale bojujeme so zámenou nášho brandu za názov „ Tipos “. Pracujeme však na tom, aby sme diverzifikovali značku.

Čo sa týka samotného tipovania- je závislé od sezónnosti?

Určite áno. Vrchol stávkarskeho roka predstavujú mesiace január-apríl a tiež október-december. Leto je „ uhorková sezóna “, hoci rok 2012 je relatívne živý aj počas leta (futbalové Euro, LOH v Londýne).

Spomeniete si na najtipovanejšiu športovú udalosť v histórii firmy?

Pravdepodobne minuloročné MS v ľadovom hokeji u nás na Slovensku. Celá krajina bola v očakávaní a prejavilo sa to aj v objeme prijatých stávok. Takisto kolegovia v ČR zaznamenali rekordné tržby za tohtoročné Euro 2012. Pritom ak by na majstrovstvách nehrala Česká reprezentácia, len ťažko by išlo o tak rekordne tipovanú udalosť. Ak je fanúšik emocionálne stotožnený so svojím tímom v rámci turnaja, tiket si podajú aj príležitostní stávkari.

Objavujú sa v ponuke Tipsportu aj nejaké kuriózne stávky?

Spoločenské stávky celoštátneho charakteru. Spomeniem napríklad Česko Slovensko má talent, Miss Slovensko alebo Slovensko hľadá superstar. Na rozdiel od českých kolegov je proces zaradenia týchto špeciálnych stávok u nás zložitejší. Ak sa rozhodneme pre konkrétnu spoločenskú stávku, musíme podať žiadosť na Ministerstvo financií SR, teda orgán, pod ktorý spadáme. Až po potvrdení a odobrení od ministerstva, môžeme danú stávku zaradiť do ponuky.

Treba však povedať, že ide hlavne o osvieženie kurzovej ponuky. Tipéri sa týmito netradičnými stávkovými udalosťami bavia, takže vklady sú nízke.

 Jaroslav TarabaOstaňme ešte pri stávkovej ponuke, sú futbal vedno s hokejom stále najtipovanejšími športmi? Alebo si stávkujúci našli cestu aj k menej tradičným športom?

Jednoznačne vedú spomenuté dva športy v poradí futbal a hokej. Až potom nasleduje s veľkým odstupom tenis. Dá sa povedať, že čím tradičnejší šport, tým tipovanejší.

Veľkým fenoménom posledných rokov sú však live stávky. Lákadlom je okamžitá výhra v kombinácii s emóciami momentu. Každý „ fiftín “ tenisového zápasu môže priniesť tipérovi výhru. Rovnako aj pri zvyšných športoch. Klient si napríklad vsadí, že Bayern Mníchov v zápase Ligy Majstrov strelí gól a ak mu jeho predpoveď výjde, nemusí čakať až do neskorého večera. On už vyhral v priebehu duelu. Live stávky sú celosvetovým trendom a slovenskí stávkujúci nie sú v tomto smere žiadnou výnimkou.

Oproti minulosti sa markantne zvýšila ponuka tzv. odvodených stávok (polčasový výsledok, gólový výsledok, strelci gólov atď.). Zaznamenali ste zvýšený záujem o tieto stávky alebo tipujúci stále uprednostňujú predovšetkým klasické stávky?

Faktom je, že zhruba 10 rokov dozadu boli odvodené stávky v rámci celej stávkovej ponuky zastúpené len v malých počtoch. Naopak, dnes už má tipér niekedy aj 25 odvodených stávok na zápas a treba povedať, že ľudia to naozaj tipujú. Pritom tlak na rozširovanie ponuky vychádza od samotných tipujúcich. Rovnako ako pri spoločenských stávkach, aj v tomto prípade platí, že zákazníci vnímajú odvodené stávky skôr ako príjemné osvieženie a zábavu. Preto aj vkladané sumy sú skôr menšie.

Podieľa sa Tipsport aj na sponzoringu športových tímov, po prípade športových organizácií? Plánujete do budúcna rozšíriť spoluprácu s ďalšími partnermi?

Sme generálnym partnerom hokejovej extraligy. Súťaž nesie názov Tipsport Extraliga a vstupujeme do druhej sezóny. Práve cez Tipsport Extraligu chceme posilňovať jednak svoju pozíciu na trhu, ako aj brand firmy ako taký. Je pravda, že Slovan Bratislava nám svojím vystúpením zo súťaže urobil trošku škrt v celkových plánoch. Na druhej strane, viac priestoru dostane talentovaná mládež.

Aké nové služby/ produkty pripravujete pre zákazníkov?

Máme v pláne urobiť re-dizajn našej webovej stránky, pod čo spadá aj modernizácia diskusného fóra. Naši pravidelní zákazníci už určite zaznamenali, že sme rozbehli spoluprácu so spoločnosťou Ticketportal. To znamená, že klient si môže na našej pobočke zakúpiť tiež vstupenku na zaujímavé športové či kultúrne podujatie.

Utkveli Vám v pamäti nejaké nevšedné, respektíve kuriózne zážitky počas doterajšieho pôsobenia v Tipsporte?

Skôr ide o príjemné udalosti, ktoré sú spojené s pozitívnymi emóciami našich zákazníkov. Mám na mysli najmä výplaty vyšších výhier či odmeňovanie šťastných výhercov v rámci našich súťaží. Napríklad pán, ktorý vyhral lístky na finálový duel tohtoročných MS v hokeji do Helsínk bol neskutočne dojatý. Navyše celý zážitok bol umocnený o finálovú účasť našich hokejistov v danom stretnutí, čo sme, samozrejme, pred vyhlásením súťaže ťažko mohli predpovedať. Niekedy nám prídu od odmenených výhercov aj ďakovné listy.

Navštevujete inkognito firemné pobočky za účelom kontroly a monitoringu? Po prípade niekto z Vašich podriadených?

Áno, osobne navštevujem či už kamenné pobočky, alebo naše franchisové pobočky. Takýto monitoring je nevyhnutný.  

Podieľate sa aj na sponzoringu športových tímov, respektíve športových organizácií? Plánujete rozšíriť spoluprácu o nových partnerov?

Sponzorsky podporujeme futbalové oddiely na regionálnej úrovni. Zväčša ide o futbalové obce 3. – 4.ligy, kde to futbalom správne „ vrie “. Klubom prispievame každé 2 roky futbalovými dresmi. Tie potom umiestnia ako protihodnotu náš banner na svojom štadióne.

Ďalším projektom je už spomínané generálne partnerstvo s našou najvyššou hokejovou súťažou- Extraligou. Po premiérovej sezóne z vlaňajška sme predĺžili partnerstvo aj na nadchádzajúcu sezónu.

Aký má vzťah spoločnosť k charitatívnym akciám?

Samozrejme, aktívne podporujeme charitatívne akcie. Koncom júna sa uskutočnil už 5. ročník charitatívnej akcie pod názvom 300/4. To je naše najväčšie charitatívne podujatie, ktoré zastrešujeme ako generálny partner.Je v tom symbolika, keďže 300/4 znamená 300 km za 4 dni. Ide o cyklistický závod, ktorého sa zúčastnia známe osobnosti spolu s hendikepovanými účastníkmi. Cieľom projektu je pomoc zdravotne postihnutým ľuďom, ako aj sociálne slabším rodinám. Spolu s partnermi sme tak boli schopní pomôcť kúpou invalidných vozíkov či elektrospotrebičov. Akciu spoluorganizujeme s pomocou občianskeho združenia Parasport24 a celý event sa teší stále väčšej popularite. Tento rok sa akcie zúčastnili napríklad Tuli Vojtek, Tomáš Bezdeda alebo pretekár Ivan Jakeš.

A na záver nám prezraďte, aký je Váš vzťah k hazardu? Ste aktívnym tipérom alebo ide stávkovanie úplne mimo Vás?

Pred mojím nástupom do firmy som si ako aktívny futbalista zašiel občas vsadiť. Teraz však už vôbec nestávkujem. A ak by som si aj chcel vsadiť, mohol by som jedine u konkurenčných spoločností.

 

Martin Rendek

 

Viac o spoločnosti Tipsport: https://www.tipsport.sk/

Viac o Tipsport Extralige: http://www.tipsportextraliga.sk/

Viac o akcii 300/4: http://www.parasport24.com/index.php/projekty/2012/166-cyklistika-201

 

 

             


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!