Správy
Marketing a Média
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
79% nákupu televíznych práv sú práva na futbalové prenosy
Televízne spoločnosti v piatich európskych krajinách – Nemecko, Veľká Británia, Francúzsko, Taliansko a Španielsko v roku 2011 investovali 79% svojich nákladov na nákup televíznych práv práve na nákup prenosových práv na futbalové zápasy. Podľa prieskumu až štyri z piatich nakúpených televíznych práv sú futbalové prenosy.
Druhými najviac nakupovanými právami sú prenosy Formule 1 s iba 4,4%. Nasleduje rugby s 4%, olympijské hry s 2,2% a tenis s 1,9%. Televízne spoločnosti v týchto piatich krajinách investovali v roku 2011 8,5 miliardy na zakúpenie televíznych práv na športové prenosy.
Najviac peňazí na futbalové prenosy investovali broadcasteri v Taliansku (80%), čo svedčí o popularite futbalu v tejto južanskej krajine. V Anglicku to bolo „iba“ 71% a v španielsku 64%.
Štúdia bola spracovaná spoločnosťou SportBusiness Inteligence, ktorá je súčasťou SportBusiness Group.