Správy
Marketing a Média
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Soči s diaľkovým ovládačom
Kto bol zvyknutý, že si kompletnú olympiádu pozrie prostredníctvom Slovenskej televízie, v prípade XXII. Zimných olympijských hier v Soči (od 7. do 23. februára 2014) si s ňou nevystačí. Ak chce fanúšik vidieť živé prenosy z hokejového turnaja ZOH, musí si prepnúť na Markízu alebo Dajto. Prípadne si naladiť Českú televíziu.
V hokeji RTVS prehrala so CME
RTVS po prvý raz v histórii samostatného Slovenska neodvysiela v priamych prenosoch zápasy hokejového turnaja zimnej olympiády. Verejnoprávna televízia totiž prehrala súboj o televízne práva s komerčným vysielateľom.
„My sme neprehrali s Markízou, ale so CME, ktorá patrí medzi najsilnejšie televízne spoločnosti na svete. Dúfali sme, že príde k dohode, tak ako v prípade TV Nova a Českej televízie. Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika inicioval rokovania, ale Markíza nemala záujem a práva si chcela ponechať. Nás mrzí, že namiesto „zlatých vajec“ olympiády musíme v čase hokejových zápasov ponúknuť iné, menej atraktívne disciplíny,“ vyslovil sa šéf športu v RTVS Marcel Merčiak na nedávnom seminári Sportmanagement.SK Live. Je presvedčený, že Markíza pri zápasoch slovenskej reprezentácie bude lámať svoje historické rekordy sledovanosti. Mimochodom, Slovenská televízia na ZOH vo Vancouveri (2010) najviac „bodovala“ práve hokejovými prenosmi, ktorých sledovanosť sa pohybovala medzi 50 – 70 percentami.
Fakt, že Slovenská televízia prišla o hokejový turnaj, spôsobila zmena systému predaja práv. Tie získala od Medzinárodného olympijského výboru súkromná agentúra SportFive (v minulosti nimi disponovalo združenie verejnoprávnych vysielateľov EBU), ktorá umožnila uchádzať sa o ne aj súkromným vysielateľom. Navyše sa rozhodla, že olympiádu nebude predávať v jednom balíku, ale vytvorí viacero „balíčkov“. Samostatne vyčlenila hokej, ktorý je najlukratívnejší.
Spoločnosť CME sa šance chopila a svoj záujem sústredila práve na hokejový program. Keďže preplatila ponuku STV (i Českej televízie), môže prvý raz vo svojej histórii odvysielať na svojich slovenských staniciach Markíza a Dajto olympijský hokejový turnaj.
Hokejové prenosy zo zimnej olympiády Československá televízia zaradila do programu prvý raz v roku 1956 z Cortiny d´Ampezzo) a diváci si ich nemohli vychutnať naživo len z dvoch (1960 a 1980). Na Českej televízii však diváci budú môcť nakoniec hokej zo Soči sledovať, hoci pôvodne získala práva TV Nova. Tá sa však v rámci šetrenia rozhodla odpredať práva Českej televízii, ktorá odvysiela zápasy na ČT Sport a ČT 2.
Hokej na Markíze
Na Markíze, respektíve Dajto, si fanúšik hokeja môže pozrieť všetkých tridsať zápasov olympiády. Väčšinu z nich v priamom prenose. Markíza odvysiela „hrozienka“ – vystúpenia slovenských hokejistov a finiš turnaja, v ktorom sa bude rozhodovať o cenných kovoch.
Komentár k zápasom zaznie z úst Pavla Gašpara, už skúseného hokejového komentátora, ktorý v minulosti pracoval aj v STV a Matúša Krutého. Obaja budú komentovať priamo z dejísk, to znamená zo zimných štadiónov Balšaja ledovaja arena a Šajba arena. Spolu s nimi do Soči odcestuje aj hokejista Miroslav Hlinka ako spolukomentátor. Divák bude môcť zhliadnuť všetky duely v HD kvalite.
Súčasťou vysielania budú aj štúdiá (takisto vo vysokom rozlíšení) pri otváracom zápase Česko – Švédsko, ako aj pri všetkých súbojoch Slovákov. Od semifinále sa stanú pravidlom pri každom stretnutí. Zo Záhorskej Bystrice sa divákom prihovoria moderátori Slávo Jurko a Štefan Eisele, ktorí v štúdiu privítajú hokejovú trojku Richard Lintner (ten sa v minulosti osvedčil ako fundovaný spolukomentátor), Róbert Petrovický, Rastislav Pavlikovský.
V prestávkach tretín sa diváci budú môcť zapojiť do telefonickej súťaže s názvom Päť pukov (Markíza si názov dokonca dala zaregistrovať na Úrade priemyselného vlastníctva), alebo prostredníctvom sms určiť Hráča zápasu. Na kanáli Dajto je plánovaný aj denný súhrn, zostrihy najzaujímavejších momentov i s reakciami hráčov. Odvysielajú ho v neskorých večerných hodinách.
Okrem televíznych práv CME získala aj internetové, a v tomto prípade nielen na hokej, ale aj na ďalšie disciplíny. Na webe Markízy bude možné spustiť live vysielanie slovenských hokejových zápasov bezplatne, ale iba v SD kvalite a budú prerušované reklamou. HD kvalitu a ďalšie bonusy dostanú predplatitelia Voyo.sk. Päť streamov, z nich štyri vo forme priamych prenosov a jeden ako sumarizujúci zostrihy a videá dňa, ponúkne všetko podstatné z diania a nielen hokejového. Sprístupnia ich v rámci základného mesačného poplatku 5,99 eura.
Markíza, pochopiteľne, využije vysielací čas na čo najefektívnejšie pokrytie reklamou, keď zostavila špeciálny cenník na predaj reklamného priestoru.
Olympiáda v RTVS
Slovenská televízia odvysiela zo ZOH v Soči vyše dvesto hodín živých prenosov i záznamov. Okrem hokeja zachytí všetkých zvyšných tucet športových odvetví, či disciplín. Už tradične prenosy zabezpečí početný štáb vyslaných komentátorov, redaktorov i technický personál.
Podobne, ako na londýnskej letnej olympiáde, aj tentoraz sa STV 2 stane počas hier športovým kanálom. V prípade najatraktívnejších udalostí Slovenská televízia môže siahnuť k tomu, že ich presunie na svoj prvý kanál.
Tak ako v minulosti, nebude chýbať olympijské štúdio, s ktorým sa moderátori prihlásia viackrát do dňa. RTVS sa rozhodovala, či otvárací ceremoniál (7. februára) zaradí na Jednotku alebo ponechá na Dvojke.
Ladislav Harsányi
Zápasy slovenských hokejistov na OH v priamom prenose
Slovensko – USA 13. februára (štvrtok) 13.30 TV Markíza
Slovensko – Slovinsko 15. februára (sobota) 9.00 TV Markíza
Slovensko – Rusko 16. februára (nedeľa) 13.30 TV Markíza
Najčítanejšie tento týždeň
- Chris McGrath: Bol som prekvapený, koľko talentov sa rodí na Slovensku (208)
- Grafický dizajn v súčasnom futbale (198)
- Facebook marketing v Corgoň lige (142)
- Nemecký DFB Pokal: vzor pre stredoeurópske futbalové končiny (86)
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (70)