Správy
Marketing a Média
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
Mediálna komunikácia v športe: volanie po pozitívnych príbehoch
Využívajú slovenskí športovci, zväzy a kluby dostatočne médiá na svoju prezentáciu? Môže pomôcť mediálny tréning? Ako sa dá prepojiť športový projekt s marketingovým? Aj na tieto otázky ponúkol odpovede ďalší diel z radu pravidelných seminárov športového marketingu.
Podľa šéfa športu RTVS Marcela Merčiaka (na snímke) nie je medzi slovenskými športovcami dostatočná vôľa prezentovať svoje športové ego v médiách. „Nik nechce vysloviť svoj názor, dostať sa do konfliktnej situácie, ktorá by možno veci posunula k novej platforme. Nie je vôľa prezentovať svoje športové ja, byť trocha egoistický v pozitívnom zmysle slova. Namiesto toho sa nosí ,kolektívny alibizmus´“, podotkol renomovaný komentátor na seminári SportManagement LIVE na tému Mediálna komunikácia v športe.
„Nájdu sa však aj pozitívne príklady. Ide najmä o slovenských športovcov, ktorí prešli zahraničnými pôsobiskami, napríklad v NHL. Mohol by som spomenúť Miroslava Šatana, Michala Handzuša či Richarda Lintnera. Z mladších si zoberme Petra Sagana. Z jeho mediálnych vystúpení cítiť čaro osobnosti, jedinečnosť,“ uviedol konkrétne príklady.
Vo svojej prednáške Merčiak konštatoval, že slovenský šport po rozdelení Česko-Slovenska stále hľadá svoju identitu a nepodarilo sa nájsť ani systémový kľúč pre jeho financovanie. Inšpiráciu vytiahol z Nórska,ktoré má ešte o čosi menej obyvateľov ako Slovensko. „Po usporiadaní ZOH v Lillehammeri v roku 1994 neprestali prúdiť financie do tamojšieho športu a v médiách systematicky prezentujú svoje lyžiarske ikony.“
Podľa zakladateľa a bývalého generálneho riaditeľa prvej súkromnej spravodajskej agentúry na Slovensku (SITA) Pavla Múdreho, mediálna komunikácia odráža spoločenské postavenie športu na Slovensku: „Je iba príveskom spoločenského života u nás.“ Spomenul, že komunikácia a prezentácia osciluje medzi oslavami a plačom. „Chápem, že médiá potrebujú konflikt, ale čo je zlé, že prevažuje negativizmus. Napríklad diskusiu okolo nenominovania Šatana na spôsob europoslancov považujem za zvrátenú. A médiá, žiaľ, na to skočili.“ Vo svojom projekte, ktorému sa v posledných rokoch venuje, propaguje v médiách slovenských paralympionikov. „Ide o pozitívne motivačné príbehy ľudí. Na moje prekvapenie po nich siahli aj lifestylové médiá. Musíte to však komplexne pripraviť a dodať na kľúč.“ Myslí si, že propagácii športu by prospelo, ak by sa tak dialo nielen v médiách zameraných na túto sféru.
celý článok tu: osporte.sk
Najčítanejšie tento týždeň
- Grafický dizajn v súčasnom futbale (155)
- Chris McGrath: Bol som prekvapený, koľko talentov sa rodí na Slovensku (149)
- Facebook marketing v Corgoň lige (118)
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (69)
- Marketingový riaditeľ Slovana Milan Vajda: 'Dnes je slovanistom hádam každý' (61)