Správy
Marketing a Média
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
AC Milano v spolupráci s adidas až do roku 2023
Dohoda, ktorá mala vypršať v roku 2017, bola predĺžená o ďalších 6 rokov. Podľa Gazzetta dello Sport by malo za toto obdobie pribudnúť do kasy ,,Rossoneri“ takmer 200 mil. eur. Doposiaľ dostávali dotáciu vo výške 20 mil. eur ročne, pričom išlo o najlukratívnejší ,,jersey kontrakt“ v talianskom futbale. Táto spolupráca tak o niekoľko rokov dospeje k 25-ročnému jubileu.
Od kedy sa vydali na spoločnú cestu, ktorú započali ešte v roku 1998, AC Milan získalo niekoľko významných trofejí. Medzi 11-timi získanými trofejami sú: 3x víťaz Serie A, 1x Coppa Italia, 2x Supercoppa Italia, 2x víťaz Ligy majstrov, 2x víťaz superpohára UEFA a 1x víťaz Majstrovstiev sveta klubov. Tlačovej konferencie sa zúčastnil viceprezident talianskeho klubu Adriano Galliani, generálny riaditeľ Adidas Italy Jean-Michel Granier, C.E.O. spoločnosti Adidas Group Herbert Heiner, či veľká osobnosť milánskeho futbalu Kaká a De Sciglio (20-ročný odchovanec klubu sponzorovaný spoločnosťou Adidas).
Adriano Galliani sa vyjadril: ,,Dnes sme položili základy spísania nových stránok nášho vzťahu, s ktorým sme doposiaľ veľmi spokojný. Dosiahneme 25 spoločných rokov, pretože zdieľame spoločné hodnoty, stratégie, inovatívneho ducha a množstvo víťazstiev. Značka troch pruhov bola s nami počas všetkých veľkých medzníkov, aj na ihrisku aj mimo neho. S Adidas sme písali históriu športového marketingu a vytvorili sme úspešný model: naše červeno-čierne pruhy a pruhy Adidas sa tak spájajú nielen na dresoch. Začali sme s klasickým sponzoringom, no časom sa prejavila veľká súčinnosť a vytvorilo sa silnejšie partnerstvo. Miláno a Adidas sú skvelými partnermi pripravenými na budúce výzvy.“
,,Počas prvých 16 rokov spolupráce som vždy oceňoval postoj AC Milan a odhodlanie dosiahnuť veľké víťazstvá. Oceňoval som tiež upevnenie AC Milan ako globálnej značky a to, že sa stali jedným z najobľúbenejších tímov sveta. Som veľmi rád, že sa tri pruhy zaviazali na ďalších 10 rokov so subjektom, s ktorým sme oslávili veľké víťazstvá,“ vyjadril sa tiež Herbert Heiner.
Počas dlhoročnej spolupráce sa podarilo zorganizovať množstvo významných podujatí, či vyvinúť niekoľko atraktívnych technológií. Klub každoročne organizuje, dnes už tradičný, Milan Junior Camp. Ide o podporu vyrastajúcich futbalistov, resp. futbalistky vo veku 6-15 rokov. V spolupráci s Adidas sa im podarilo rozšíriť kemp do viac ako 30 krajín. Inou neprehliadnuteľnou aktivitou bola v roku 2007 kampaň s názvom “Uniti dalla maglia“. Cieľom tejto kampane bolo zvýšiť predajnosť vtedajšej sady dresov prostredníctvom marketingového nástroja “vzťahy s verejnosťou“. Fanúšik sa mohol dostať do priestorov tribún, stretnúť sa so svojimi idolmi, či si odniesť najrôznejšie suveníry. Takémuto prístupu sa bežnému človeku len tak nedostalo. O 3 roky neskôr podnikli spoločnú aktivitu aj s hlavným sponzorom Emirates. Na jednom z troch hlavných letísk talianskeho Milána – Malpensa pristálo lietadlo spoločnosti Emirates. Model A380 tak spropagoval nielen novú sadu dresov.
Zdroj: www.emirates247.com
Jednou z posledných aktivít tohto klubu bola prezentácia dresov na sezónu 2013/2014, prostredníctvom kampane “#We are AC Milan“. Okrem hráčov A mužstva sa im podarilo do kampane vtiahnuť aj také legendy klubu ako: Franco Baresi, Danilo Gallinari, Flavia Pennetta, či Mirco Bergamasco. Neopomenuli ani novo vychádzajúce hviezdičky svojich mládežníckych tímov, ktoré sa počas akcie ocitli v obklopení množstvom fanúšikov. Viac už na: http://www.youtube.com/watch?v=8kQ4BwxW6fc.
Zdroj: news.adidas.com
Poslednou ,,čerešničkou na torte” je vytvorenie technologicky vyspelého zariadenia “miCoach Elite System”. Ide o vyspelý sledovací systém vyvíjaný od roku 2010 v spolupráci s laboratóriom AC Milan. Tento systém poskytuje trénerom, inštruktorom a hráčom ukazovatele výkonu, vrátane srdcovej frekvencie, rýchlosti, zrýchlenia, prebehnutej vzdialenosti a polohy v teréne. Tieto dve spoločnosti pokračujú v úspešnej spolupráci aj preto, aby mohli dospieť v budúcnosti k ešte vyspelejším technológiam. Ako táto technológia funguje sa môžete presvedčiť na: http://www.youtube.com/watch?v=Vh422t8ursk.
Lajčin Milan
Zdroj: www.acmilan.com