Správy
Marketing a Média
- Blíži sa ďalší ročník konferencie Športový manažment, opäť prinesie zaujímavý program
- A tohto poznáte? Najznámejší športoví funkcionári a majitelia klubov
- Banská Bystrica bude v roku 2017 stredobodom pozornosti športu a zdravia
- Fenomén Sagan alias slovenský športovec s globálnym presahom
- PUMA a „papierové“ dresy? Kondómy nech radšej nevyrábajú, žartoval Shaqiri
BMW novým sponzorom čínskych olympionikov
Nemecký výrobca luxusných áut BMW sa stal najnovším sponzorom štyroch čínskych olympijských výberov. Medzi vybranými podporovanými družstvami sú dvaja zástupcovia tzv. „ letných “ športov- šerm a jachting, ako aj rýchlo sa rozvíjajúce zimné disciplíny- snowboarding a akrobatické lyžovanie. Nové partnerstvo medzi nemeckou automobilkou a olympionikmi najľudnatejšej krajiny sveta bolo verejne predstavené začiatkom marca na veľkolepom ceremoniáli pre 12-tisíc divákov v meste Guangzhou. Konkrétny výber štyroch vyvolených športov nie je známy, avšak všeobecné posolstvo automobilky je viac než zrejmé. „ Chceme, aby bola naša značka spájaná ako s olympijským, tak aj čínskym snom “, uviedol vo svojom mediálnom vyhlásení prezident divízie BMW pre Čínu Ivan Koh. Práve BMW je oficiálnym automobilovým partnerom LOH 2012, ako aj LPH 2012 v Londýne a samotná podpora olympionizmu je začlenená v dlhodobých plánoch spoločnosti. BMW pritom už dva roky sponzoruje nielen Čínsky Olympijský Zväz, ale aj najväčšieho olympijského rivala z USA. Z obchodného hľadiska má úspešnej expanzii na atraktívnom čínskom trhu pomôcť aj predaj limitovanej edície vozidiel MINI, ktoré budú zákazníkom pripomínať nadchádzajúcu olympiádu v Londýne.
Samotná spoločnosť BMW pôsobí na čínskom trhu od roku 2003, pričom v začiatkoch predávala mníchovská firma niečo vyše 20-tisíc vozidiel ročne. Posledné čísla však ukazujú, že za necelú dekádu sa predaj viac než zdesaťnásobil (232 000 vozidiel v roku 2011) a samotné predstavenstvo verí v dvojciferný nárast tržieb oproti vlaňajšku. O reálnosti týchto plánov svedčí aj fakt, že v januári tohto roka stúpol predaj až o neuveriteľných 30% v porovnaní s januárom 2011. Bavorský gigant však napriek skvelým predajným výsledkom z posledného obdobia zostáva na čínskom trhu luxusných áut číslom 2. Líderskú pozíciu si už niekoľko rokov drží ďalšia svetoznáma automobilka z Nemecka- Audi.
Martin Rendek
Viac o Čínskom Olympijskom Zväze: http://en.olympic.cn/
Viac o automobilke BMW: http://www.bmw.com/
Viac o automobilke BMW Slovensko: http://www.bmw.sk/sk/sk/
Najčítanejšie tento týždeň
- Návštevnosť hokejových štadiónov na Slovensku a v Česku (66)
- Odmena za prehry? Suverénne najhorší tím basketbalovej NBA má nového partnera (55)
- Marketingový riaditeľ Slovana Milan Vajda: 'Dnes je slovanistom hádam každý' (55)
- Najvtipnejšie priezviská športového sveta - PF 2014 (50)
- Facebook marketing v Corgoň lige (48)