Dnes je 17.06.2021, meniny oslavuje Adolf

Správy

Zo sveta

KALEIDOSKOP TÝŽDŇA: Zaujímavosti zo sveta športového marketingu

rolland garos foto.jpg

KALEIDOSKOP TÝŽDŇA: Zaujímavosti zo sveta športového marketingu

(14. apríl – 20. apríl 2014)

V našej novej rubrike Kaleidoskop týždňa budeme mapovať najzaujímavejšie informácie, správy a udalosti zo sveta športového biznisu – marketingu, sponzoringu či manažmentu, ktoré prinieslo predchádzajúcich sedem dní.  O koľko si prilepšia tenisti na tohtoročnom French Open? Koľko zarábajú v priemere futbalisti Manchestru City? Prečo mali hráči FC Porto v jednom zápase na drese dva rôzne sponzorské nápisy? O tom už v našom prvom Kaleidoskope týždňa.

Roland Garros opäť štedrejší

Na grandslamovom turnaji French Open 2014 vyplatia tenistom a tenistkám na odmenách o tri milióny eur viac, než to bolo vlani. Organizátori rozdelia medzi účastníkov  25 018 900 eur. Víťazi v mužskej i ženskej kategórii si prídu zhodne na 1 165 000  eur, čo je v porovnaní s rokom 2013 zvýšenie o desať percent. Podobne ako vlani, aj v tomto ročníku si najviac prilepšia tí, ktorí vypadnú v druhom, treťom a štvrtom kole (o 20 – 25 percent viac ako vlani). „Toto významné zvýšenie odmien je súčasťou štvorročného plánu na roky 2013 – 2016,“ vysvetlil pre oficiálnu webstránku turnaja jeho riaditeľ Gilbert Ysern. „Je špecificky vytvorený, aby mohli profitovať hráči, ktorí skončia počas prvého týždňa,“ dodal. Tituly obhajujú v mužskej dvojhre  Rafael Nadal (8-násobný víťaz, rekordér) a v ženskej Serena Williamsová (dvojnásobná víťazka). V poradí 113. ročník French Open sa koná od 25. mája do 8. júna.

Manchester City platí hráčom najviac

Najlepšie platiacim športovým klubom na svete  je podľa prieskumu Sporting Intelligence a magazínu ESPN futbalový klub Manchester City. Jeho hráči zarobili za rok 2013 v priemere 5 337 944 libier (údaje nezahŕňajú príjmy z individuálnych reklám a podobne – pozn. red.).  Za City nasledujú americké  bejzbalové kluby New York Yankees a Los Angeles Dodgers, ktoré v priemernom ročnom plate na hlavu taktiež prekročili hranicu 5 miliónov libier. V prvej dvadsiatke je najviac futbalových klubov (9), ďalej je zastúpených šesť bejzbalových a päť basketbalových. 

Poradie TOP 10:

1. Manchester City (futbal – Premier League) 5 337 944

2. New York Yankees (bejzbal – MLB)  5 286  628

3. Los Angeles Dodgers (bejzbal – MLB)  5 119 701

4. Real Madrid (futbal – La Liga) 4  993 393

5.  FC Barcelona (futbal – La Liga) 4 901 327

6. Brooklyn Nets (bejzbal – MLB) 4 485 019

7. Bayern Mníchov (futbal – bundesliga) 4 402 905

8. Manchester United (futbal – Premier League) 4 322 251

9. Chicago Bulls (basketbal – NBA) 3 985 706

10. FC Chelsea (futbal – Premier League) 3 984 536

(ide o priemerné ročné zárobky na hráča za rok 2013 v librách)

Dvaja sponzori dresov toho istého tímu v jednom zápase

Futbalový klub FC Porto pristúpil k sponzorskej prezentácii na dresoch vskutku raritne: v jednom zápase sa na hrudi rôznych hráčov objavili dva odlišné názvy sponzorov. Kým futbalisti do 25 rokov tam mali nápis Moche, starší hráči zase logo Meo.  Stalo sa tak v zápase proti Acedémice. Obe značky patria do portfólia portugalského Telecomu. Meo zahŕňa televízne, internetové a telefonické služby, pričom Moche sa zameriava na vekovú kategóriu do 25 rokov.  Zdá sa, že s takýmto originálnym riešením, ojedinelým v doterajšej praxi prezentácie sponzorov či reklamných partnerov na dresoch športových klubov, boli obe strany  –  klub i sponzori – spokojní.

Ladislav Harsányi

 

 


Správa nemá zatiaľ žiadne príspevky...

Udalosti tohto týždňa

    Žiadne udalosti na dnešný deň!